Nu har vi tittat på valp

LadySara

Trådstartare
japp var iväg ikväll å tittade på valp... samma uppfödare som på vår andra schäfer. dom ringde å tjatade att dom hade en kvar som vi bara mååååste kika lite på å visst titta kan man juh alltid.. men åååhh vikken kille... han kommer att bli STOR och förhoppningsvis lika snygg som sin far... vill väldigt gärna ha en till kille men nu till mitt problem.

våran som vi har nu blev påhoppad av en drever som 6 månadersvalp. efter der tål han itne andra hanhundar. har iofs blivit bättre nu kan man möta dom på promenader och han bara brummar lite. tikar går skapligt att träffa. speciellt om dom itne är så gamla. vad tror ni om att skaffa en till??? visst de kan gå bra men de kan juh gå mindre bra oxå... hjälp mig att bolla lite med detta... vet inte hur jag ska hantera de. och hur jag ska tänka....
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

Kan ni inte ta med eran hund till uppfödaren så att de får träffas? Då ser ni ju hur eran nuvarande reagerar.
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

Det är en himla skillnad på att möta främmande hundar på prommenad mot att få in en ny valp i er lilla "flock". Oftast går det över förväntan bra och den vuxna hunden försvarar valpen mot alla "faror".
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

de är juh just de.. om man tar båda på promenad... å möter andra hundar då finns juh risken att den stora ska skydda den lilla och så tror den lilla att jaha de är såhär man uppför sej...
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

han har oftast reagerat bäst på andra hundar på sitt eget revir... borta måste han ha koll på mig och husse och vill inte alls ha med andra hundar att göra... *suck* blir mer å mer tvivlande på hur vi ska göra.... blir de valp så ska vi hämta nästa vecka isf... för sambon har 19 dagars ledig het och den sitter ihop med nåra dagar ledigt innan för mig
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

de är juh just de.. om man tar båda på promenad... å möter andra hundar då finns juh risken att den stora ska skydda den lilla och så tror den lilla att jaha de är såhär man uppför sej...

Tyvärr så är det mycket troligt att det blir precis så, ja. Då har du två hannar som inte tål andra hanhundar... inte så kul.
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

varför var den här kullen tvungen att bli så snygga.... hade dom itne varit så mycket för världen ja då hade de varit ett lätt beslut...
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

Kan du inte kastrera den äldre?
Han bör väl i vilket fall som helst inte användas i avel eftersom han verkar vara lite vek mentalt.

Annars brukar det inte vara något problem med en valp när man har en annan hund även om denne grymtar lite i början.

Man får passa dom lite och göra som när man har barn och får ett småsyskon alltså ge bägge uppmärksamhet.
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

Helt ärligt Sara...

Man köper inte en valp bara för att kullen råkar vara snygg utseendemässigt... ( jag anar att det inte bara är därför )

Jag tycker att du ska vänta med valpen tills ni fått mer ordning på den äldre herren, det kommer garanterat fler och bättre tillfällen att skaffa en till hund



Pi Pi:

Nu vet jag inte hur gammal LadySaras Schäfer är, men om han är äldre än 1 år och haft det här beteendet ett tag så spelar en kastration i regel ingen roll, det är ett befäst beteendet som hunden skapat och det måste tränas bort ...
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

Helt ärligt Sara...

Man köper inte en valp bara för att kullen råkar vara snygg utseendemässigt... ( jag anar att det inte bara är därför )

Jag tycker att du ska vänta med valpen tills ni fått mer ordning på den äldre herren, det kommer garanterat fler och bättre tillfällen att skaffa en till hund



Pi Pi:

Nu vet jag inte hur gammal LadySaras Schäfer är, men om han är äldre än 1 år och haft det här beteendet ett tag så spelar en kastration i regel ingen roll, det är ett befäst beteendet som hunden skapat och det måste tränas bort ...

Kanske det!
 
Sv: Nu har vi tittat på valp

*kl*
vi har juh varit sugna på en valp ett bra tag men inte hittat n¨ån som passat oss vad vi tyckt... men just den här tiken har vi fastnat för pga hennes tidigare trevliga kullar. och hanen har lämnat en hel del fint i holland och svergie, genomgående snälla trevliga hundar, som älskar att arbeta, sen är de självklart ett + att dom rent utseende mässigt har gett många snygga hundar. sen får vi juh se blir han inget för världen ja då blir han inte han är lika välkommen iaf.. har juh redan än som itne kan köras för fullt och inte ställas.


vi har bestämt oss för att presentera dom för varandra på onsdag går de så tar vi hem valpen går de inte ja då är det inte så mycket att gör åt. å den äldre herren.

den äldre herren ska inte kastreras då de skulle bli ett så pass stort ingrepp då han itne har några kulor alls. å han är 4 år så de är som Calazirya säger et beteende som ska tränas bort och som vi håller på med..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 384
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 235
Senast: Bexzor
·
Relationer Jag har känt mig väldigt nöjd med mitt liv på sistone och hittat en bra balans med nya vänner i stallet och verkligen knutit an till...
Svar
8
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp