Nu har smällandet börjat!

Sv: Nu har smällandet börjat!

det är ju så dumt det där... hon beter ju sig som att hon vill fram å undersöka vad det är.. i andra sammanhang så uppmuntar jag ju det! men i detta fall så går det ju inte att göra så:mad:

Ambra skrev:
det är ju så dumt det där... hon beter ju sig som att hon vill fram å undersöka vad det är.. i andra sammanhang så uppmuntar jag ju det! men i detta fall så går det ju inte att göra så:mad:

Nä, det är ju inte så bra att undersöka en exploderande pjäs liksom... Synd att man inte kan förklara för dem vad det är!

Poxz skrev:
Nä, det är ju inte så bra att undersöka en exploderande pjäs liksom... Synd att man inte kan förklara för dem vad det är!

ja, det skulle vart bra då!:smirk:

ber om ursäkt till trådskaparen att jag kapade den lite:o

tycker att det borde vara förbjudet att skjuta av smällare och raketer före 12 slaget, det är ju det man firar.
sedan max 20 minuter efter och så är det bra fram till valborg.

Nu jävlar så smäller dom för kung och fosterland härute. Morgondagen blir spännande att se hur mycket av denna skit som hamnat på vår tomt. Det är ju inte så mycket styrsel på grejorna om man säger så. Det flyger och far hej vilt genom luften, en hel del åt vårt håll. Varför måste man stå precis utanför dörren och skjuta när man har hur mycket mark som helst att röra sig på. Kan man inte gå iväg en liten bit iallafall. Hunden har legat och skakat i stort sett hela kvällen. Som tur är så har hon inte påverkat dom andra två nåt speciellt. Lillplutten la sig på rygg med benen i vädret och snarkade som en gris:love: Hoppas att det fortsätter så.

Rockriddaren skrev:
tycker att det borde vara förbjudet att skjuta av smällare och raketer före 12 slaget, det är ju det man firar.

Håller med dig. Sen kan man ju undra om alla verkligen ska få köpa smällare överhuvudtaget. Många kan ju inte hantera skiten alls.

fjolltroll skrev:
Varför måste man stå precis utanför dörren och skjuta när man har hur mycket mark som helst att röra sig på. Kan man inte gå iväg en liten bit iallafall.

Det där funderar jag oxå på. Här står dom på balkongerna. (eller vad man nu ska kalla dom, ytterdörren är på balkongen så att säga)
Jag väntar bara på att det ska komma en raket farandes genom köksfönstret :crazy:

Rockriddaren skrev:

:bow: :bow: :bow:

Mulles_matte skrev:
Det där funderar jag oxå på. Här står dom på balkongerna. (eller vad man nu ska kalla dom, ytterdörren är på balkongen så att säga)
Jag väntar bara på att det ska komma en raket farandes genom köksfönstret :crazy:

Det är ju lika "spännande" varje år när man står med hjärtat i halsgropen och undrar vart tar skiten vägen den här gången då.

Ja det är ju det. Speciellt när alla skjuter från alla håll och kanter, och husen står i en fyrkant med balkongerna mot varandra. Tur man har hemförsäkring.

Förstår inte hur d kan va så svårt att gå 50 meter te skogsdungen eller te parkeringen. :crazy:

Mulles_matte skrev:
men jag fattar inte vad folk tänker med när dom skjuter raketer och smällare mitt inne bland en massa hyreshus.. från balkongerna dessutom. :crazy:

Jupp, häs skjuts det 2 dagar före och 3 dagar efter nyår. Desutom har våran kära:devil: granne kastat 2 smällare från balkongen.:mad:

Jag och Zacha har varit ute =)
Så himla glad att hon inte bryr sig.
Däremot vart hon väldigt orolig när jag tänkte gå in utan dottern och sambon.

Min hund är livrädd. Hon får t.o.m gå på lugnande... Sitter nu inne i garderoben och skakar :(

Just nu försöker hundkraken krypa in bakom soffkuddarna. Undrar hur dags dom tänker sluta så att man kan gå ut och kissa hundarna för natten. Jag gissar att kl blir bortåt 3 eller nåt innan hon lugnat sig så att hon törs gå ut.

Stackaren. Här lär dom inte sluta förrän imån.. i bästa fall. Tror inte dom har förstått det där med att man ska skjuta klockan tolv och inte 12 timmar före och 12 timmar efter.

ibland har de sina fördelar i att bo utanför en väldigt liten by där ingen skjuter raketer. här märktes det ingen skillnad, var lite "halvmesigt" från 23.55 - 00.05, sen dog det ganska fort.

vi bor ju en bit utanför så vi har koll på alla raketer men inga direkt inpå oss. först var hunden med ute, men jag vill helst ha han inne. han låg i soffan och tittade på tv medans vi stod ute och försökte hitta nån raket på himlen...där var knappt några alls.

Jo, så skulle jag oxå vilja bo igen.. Dum som jag var så flyttade jag från skogen te "centrum"

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 757
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 226
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka