Nu har jag skaffat min framtida körhäst!

Barock-Pinto

Trådstartare
Nu har jag hämtat hem henne! Hon är så fin :love: Ett litet ettårigt sto, korsning russ-nordsvensk. Hon har aldrig varit ifrån sin mamma tidigare så just nu är hon lite lessen, men det går nog snart över, det är en modig tjej. Hon har redan visat att hon har en del temperament, så jag har döpt henne till Vilja :p Det kommer passa henne jätte bra vad det verkar. Ska se om jag kan ta lite kort på henne imorgon så ni får se mitt underverk. Men jag säger bara det, att om några år så får ni se upp på tävlingsbanorna, för då kommer vi :D

Sv: Nu har jag skaffat min framtida körhäst!

:banana: vad roligt :) :banana:

Inväntar korten som kommer imorgon :banana:

Häftig korsning! Längtar efter bilder!!! :)

Här kommer ett par bilder på min vackra :)

12434120.jpg

12434119.jpg

Är hon inte fin :love:

Jag fattar inte varför bilderna blir så förminskade :mad:

Sött, ser ut som ett russ tycker jag :)

Ja just nu är hon ganska lik ett russ. Men hon är ju bara ett år så hon kommer att växa en del till :smirk:

Åh så fin! :)
Ska bli jättekul att följa er framöver! :banana:

Såg att hon nu är till salu, varför ska hon säljas?

kl
Hittade min häst i denna gamla tråd och inte visste jag att hon hette Vilja, för när jag köpte henne hette hon Vilda. Intressant att forska lite på nätet;)

Hon blir fyra i juni och är på väg att bli både ridhäst och körhäst.
Hon har det bra och är det bästa som hänt mig!

Hon fick snabbt bättre hull och såret läkte snabbt och bra, ifall du har undrat.

Så här fin var hon i somras:

DSC00537.jpg

DSCN2247.jpg

DSCN2215.jpg

Senast ändrad:

Så fin hon blev!
Jag hade inte sett tråden förut, men undrar nu som nån gjorde i början - vad är det för stam på den nordsvenska sidan? (Om det nu var nordsvensk, och inte kallblodstravare?) Det kom det aldrig något svar på :)

Kör du mycket?

Lotta

Har ingen stam på henne, men stallägaren där jag har henne äger hennes "förmodade" bror. Är ganska säker på att det stämmer. Så jag ska ta och forska i detta och hälsa på uppfödaren. Nordsvensk brukshäst är det i alla fall. Hon ser mer och mer ut som en liten nordsvensk, men är enveten som ett litet russ;)

Nej, vi kör inte mycket ännu, men vi tömkör en hel del och hon fullkomligt älskar det. Hon har dragit släpa och bildäck på inkörningskurs i somras. Hon var jätteduktig. Vi kommer att delta i denna kurs igen så fort del två blir av.

Hon har som sagt mycket vilja och jag tror hon blir en jättefin körhäst. Själv har jag inte kört förut, men jag lär mig tillsammans med Vilda. Det är fantastiskt roligt.

Jag köpte henne i november -07, som min första häst och har många gånger undrat vad jag gett mig in på. Men tid och tålamod lönar sig.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Äldre Jag har en lite trasslig historia bakom mig, därför ett hemligt nick. För några år sedan blev jag överfallen av en man som jag hade en...
Svar
10
· Visningar
1 810
Senast: CarEr
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 298
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård