Nu har hon somnat in.

R

Ryttarsmurfen

Idag den 8 dec kl 10.25 på Blå Stjärnan här i Göteborg, somnade min gamla rottistik in i mitt knä. :cry: Hon fyllde 14 år i november.

Allt gick jätte lugnt o fint till o personalen var jättegulliga.

Känns jättetomt här hemma nu, har precis städat undan henne pläd. Den yngre (8 år) tiken går runt o letar o tittade konstigt på oss när vi kom hem ensamma med tomt koppel.

Nu går jag o lägger mig i soffan med hund o katt, orkar inte göra något just nu.

Sv: Nu har hon somnat in.

*Tröstar*
Jag har också en gammaltik, en sch blandning som är dryga 13...än så länge är hon pigg o frisk, men jag vet ju att det kan vända fort....

Tack, ja, det är hemskt. Har varit i tankarna ett tag nu men nu gick det fort. Ringde 8 i morse o fick tid till kl 10. Skönt att inte behöva gå o vänta. Och nu är det över och gjort.

Hon har det mycket bättre nu. Jag får glädja mig med att en del av henne lever kvar här hemma. Har ju hennes dotter kvar.

Hur mycket tårar har man igentligen?

Tårarna är oändligt många men försök komma ihåg alla fina stunder ni har haft! *tröstekramar*

ojojoj..... vad kan man säga? ligg du kvar med kissen och vovven på soffan. försök att vara glad och stolt över att du gett henne många glada stunder och ett gott liv! hon fick ju till och med prova med att vara mamma, och dessutom behålla en avkomma hos sig!

kramar till dig!

Visst blir det tomt.
Men du har ju några kvar attgosa med.
Skälv har jag en tik rottis på 10,6mån. Hon är pigg.
Avlivade min förra hun vid 9,5. Tungt men man måste.
Ha det så gott du kan.

Tack till er alla.

Det är så hemskt, den yngre tiken har tagit efter Tarja med många saker som helt plötsligt blev så tydliga nu när Tarja är borta.

Det är så hemskt att se henne gå runt i huset o leta efter Tarja. Tittar så förvånat o oförstående på en när man kommer hem själv. Springer ut till bilen för att titta efter henne. Förstår inte varför bara hon fick mat ikväll. Hon har ALLTID haft henne hos sig.

Jag visste att det skulle bli svårt, men aldrig kunde jag tänka mig att det skulle vara så här svårt. Tarja har funnits hos mig i nästan halva mitt liv, men nu är hon inte det längre. Det är så tomt. Jag är jätteglad över att jag fortfarande har en kvar men ändå, det är tomt.

Vet hur det känns, min familj tog nyligen bort vår pyrenéer tik Cera som blev 11 år.. saknar henne. :(
Min hund, hennes dotter(8 år) Fazer, finns fortfarande kvar men jag tror säkert att hon tänker på sin mamma ibland.

Fy tusan.. Kommer ihåg dagarna efter hon gått bort..

Hemma så satt hundarna fastkedjade runt varsitt hörn så de såg inte varandra förrän vi skulle ut och gå eller när de skulle in.
Alltid när vi kopplat loss Fazer så brukade hon alltid springa runt hörnet för att "hämta" Cera och säga "kom igen nu ska vi gå en runda!" Så på vanlig manér så vart hon överlycklig när vi kopplade loss henne och hon skuttade runt hörnet.. men där fanns ju ingen mamma att hämta längre. :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 498
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 918
Senast: phie
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: stintans
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 062
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix