Nu har det hänt!

Sv: Nu har det hänt!

Vad bra:bow:
Tycker dock synd om hunden, det är ju inte hans fel att han blivit som han blivit. Antar att farbror blå avlivar honom vilket iofs säkert är det bästa.

De kommer inte avliva den direkt.. den ska genomgå ett antal tester först ..både hälsostatus och hur den mår mentalt..dom tar inte bara bort den..

Det var så skönt i går kväll när jag var ut med min hund.. jag behövde inte vara rädd för att stöta på pitbullen..sådan lättnad har jag sällan känt..:bump:

Det var så skönt att slippa oroa sig..

*Q trygg*

stod om det i tidningen i dag oxå ..

POLIS OMHÄNDERTOG AGGRESSIV PITBULL

En aggressiv pitbullterrier omhändertogs i går av polisen. Den har enligt polisen "bitit både hundar och människor i stor omfattning".
Hunden kommer nu undersökas av en veterinär som ska bedöma hundens mentala status för att se om den är lämplig att ha som husdjur eller om den bör avlivas. Hunden har omhändertagits med stöd av tredje paragrafen i lagen om tillsyn över hundar och katter.

vi får väl hoppas på att den inte anses lämplig som husdjur för allas skull....
Men nog tycker jag synd om alla pittbulls som inte sköts rätt. Pubägaren som jag jobbade för i London hade två och det var se största soffpotatisar jag någonsin sett - urmysiga. Men så höll han igång dem med sunda aktviteter och hade oerhörd diciplin på dem
Synd att en hundras som kan vara så trevlig har fått ett så dåligt rykte pga oseriösa ägare

Apo

Håller med föregående skrivare. Har själv en korsning mellan pitbull och staffordshire och han är fullkomligt underbar mot både djur och människor.
Tyvärr blev han illa biten i somras när vi var på besök hos min mor i Malmö. Det var av en 1 år gammal Am Staff. Problemet var att vi fick inte loss AS utan han hängde kvar i örat på min.
Till slut tappade vi greppet om hundarna och AS fick ner min på rygg och började hugga honom i strupen. Lyckligtvis begrep min att det var dags att försvara sig. I och med det var slagsmålet över, då min var grövre och tyngre. Eftersom min faktiskt lyder på ordet loss så släppte han AS och kom till mig. Men vi hamnade hos vet, både jag och de andra ägarna.
Önskar att polisen kunde omhänderta lite hundar i min mors bostadsområde. Det finns gott om PB och AS där som tyvärr tränas till att slåss.

håller med dig.. det är kalas fina hundar i rätt händer..och jag har inte nått imot rasen ..Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för våran grannes hund..

Kan säga att min skrutta till hund nu har återhämtat sig ..såren läker fint och hon är pigg och glad igen..Dock har hon blivit mer bakskygg..pitbullen flög ju på henne bakifrån så det är inte så konstigt..
Hon har lekt med andra hundar utan problem så hon har inte tagit med sig några sådanna men från denna händelse..lite osäker är hon i trapphuset.. men det börjar oxå bli bättre än de var de första dagarna efter händelsen då hon inte ens ville gå ut ur lägenheten..

väntar fortfarande på ersättning från ägaren till den andra hunden.. 20. onde sa han...han var lite pank.. vilket jag kan förstå då hans hund har dyra vanor..

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 582
Senast: hollypolly
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka