Nu har det hänt!

Qodrofenia

Trådstartare
Det som jag fruktat..:(

Min hund blev attackerad av grannens pitbull..förra gången han maken in.. men inte denna gång..

Maken hadde varit ute på promenad med vår tik och var precis hemma ..4 meter från våran dörr kanske.. Då kom den farande ut mellan grannens ben från deras dörr..Flög på vår hund.. Fick inte nått bra tag om hennes bakdel dock så såren blev inte så farliga..Maken klämde upp pitbullen mot väggen i trapphuset precis när den var på väg att ta ett nytt tag om vår hund..Ägaren hämtade den..sa inte ett ljud.. kom inte heller och frågade sen hur det gått efteråt :mad:

ringde polisen så klart..Men de kunde inget göra..Jag bor i ett hus i skräck :crazy: Ringer till hyresvärden igen i morgon för femtioelfte gången.. nu får det vara nog :devil: Antingen flyttar dom eller så flyttar jag .

tur att inte min son var i trapphuset :crazy:

Sv: Nu har det hänt!

Fy fasen va obehagligt...

Så onödigt att sånt där händer... Varför har han öht, hunden lös i trapphuset om det, som jag förstog det hänt förr...???... Vilka :devil: idioter det finns :mad:
Man borde strypa folk som köper hundar som dom inte klarar av... :mad:

Vad säger hyresvärden?? undrar bara av nyfikenhet...

Hoppas att din hund blir bra, och att det verkligen inte händer igen...

För att lugna dig så kan jag säga att många sk pitbulls inte går på människor, inte ens i lägen där man skulle kunna förvänta sig det.

Din son kan nog känna sig tryggare än din hund.

En gammal tråd om detta http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=535324

Jag ringde hyresvärden senast i måndags.. då handlade det mest om att de inte tar rätt på efter sin hund .. och låter den skita inne på gården:mad: Hyresvälden hadde redan fått in fyra anmälningar i måndags om samma hund den dagen ..Hon som jag pratade med sa att dom skulle sända ut brev till ägaren+flickvännen + ägarens föräldrar som bor i huset brevid som oxå har hunden i bland..Hon tyckte att jag skulle ge det ett par dagar vilket jag gjort.. och nu hände detta.. :(

Den gamla tråden ja.. ja gubben som bor vid mig har inte flyttat än kan jag meddela :crazy: Men det gör jag, vid månadskiftet (inte bara pga honom, men endå).

Det riktigt allvarliga som hänt än är att avatartiken for ihop med den hunden för några månader sedan då jag hade henne innanför MITT staket, men den gubbens hund kom in endå och det var inte så värst kul.
Det gick iofs bra då den andra hunden inte hann med då jag kommenderade in Sessan och hon lyder som alltid även fast hon var arg (hon blir väldigt tikelak när hon löper) och jag kör med mitt vanliga koncept för att få väck gubbens hund, sparkar ut den med en fot i häcken.
Gubben vågar jag inte säja åt sedan han 1) For ut mot små barn i lekparken för ett tag sedan 2) Misshandlade två killar som sa till honom att koppla hunden, med en sop :crazy:

Nu har jag inte orkat läsa den gamla tråden, men varför polisanmäler du inte? Ta er hund till veterinären och dokumentera skadorna och kräv sedan pengarna av den andre hundägare. Själv skulle jag göra processen kort med jycken om den skulle anfalla mina hundar upprepade gånger. :devil:

har polisanmält.. och dokumenterat skadorna..och ringt till vet..de ville att jag skulle komma upp med hunden om skadorna börjar bli infekterade..
Och jag är på väg att ringa hyresvärden NU.

vi polisanmälde även förra gången..

Nu har det brakat loss ännu mer.. En människa har blivit biten.. och nu går det till rättsak.

Jag har bott med telefonen i dag..

ringde ju vet.. och dom sa att vi kunde stanna hemma så länge det inte blir jätte svullet och börjar vara.. men nu har det börjat rinna lite genomskinlig vätska ur såret.. med lite blod i så jag ska boka tid i morgon bitti..

Ringde även hyresvärlden som nu ringer miljö och hälsa.. och sänder ut någon som pratar med hundägaren :devil:

Rinde polisen igen oxå.. och dom har som sagt fått in en anmälan till på samma hund.. men denna gång var det en människa som blivit biten...Killen som blivit biten var rätt arg för maken träffade honom i morse..

Nu har det tagit hus i helvete:devil: :crazy:

Typ!
Jag har precis pratat med djursjukhuset.. och fått en tid i morgon vid två.. då såret nu inte alls ser så bra ut längre..:(

Min man har varit och ringt på hos grannen .. men ingen öppnade . det är dom som får betala min hunds vet besök i morgon..:mad:

Han tog med sig djurskyddslagen för att styrka att det är så.. De ska betala.. och där med basta..:devil:

Jag håller tummarna för er idag.
Du skriver väl så fort du kan?

Så nu är vi hemma från vetrinären..Min hund har legat med febertoppar sedan i går och såret har varat mycket..och kräktes oxå två gånger i går..

Hon skötte sig jätte bra hos vetten.. dom fick raka klämma känna och allt utan lugnande..
Nu ska hon gå på penecilin(stavas?) i tio dagar. och ha krage på sig så hon inte kommer åt såret..Blir återbesök om febern inte går ner och om såret inte läker som det ska..

Maken ska precis gå över till grannen med notan på 1100:- :devil:

vi fick tag i grannen i går .. och han sa att han skulle betala.. så lite vett verkar han ha i huvudet i allafall..

Stackars liten.
Skönt att grannen verkar vilja betala för veterinären iallafall.

Skickar massa cyber-levergodisar till den omplåstrade:d

ush... min hund blev biten av en border collie när han var valp. Men jag gick sa aldrig till ägaren att hon skulle betala (kalaset gick på över 2000) Det kanske man skulle gjort? Men då var ju min hund lös på hennes tomt...

qodrofenia skrev:
Typ!
Jag har precis pratat med djursjukhuset.. och fått en tid i morgon vid två.. devil:

Är det ett svar på atiloop´s förslag!? Så bra att vetrinären kan göra det åt dig så slipper du anlita jägare.....:rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 582
Senast: hollypolly
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka