Nu har det gått ett år

flugskit

Trådstartare
För ganska precis ett år sedan hände det som egentligen inte fick hända. Det jag aldrig trodde skulle hända. Inte än iaf. Inte än på många år. Min älskade vän, som vid tidpunkten bara var 9 månader gammal, blev dålig och utan att vi egentligen hann blinka rycktes han ifrån oss. Den smärtan, den saknaden. Fan... det var ingen lek. Jag har aldrig någonsin varit så förtvivlad. Det finns inte ord.

Det är helt galet hur mycket jag saknar honom. Egentligen kan man inte tro att en hund skall sätta sådana spår, men det gjorde Felix. Han kommer alltid att ha en speciell plats hos mig. Tack vare honom klarade jag min värsta höst i hela mitt liv, tack vare honom insåg jag vad som betydde något. Han var och ÄR unik. Det finns ingen, och kommer aldrig finnas, någon som honom.

Dagarna efter han lämnat mig, oss och jordelivet gjorde jag en film om honom. Den har hjälpt mig, även om det är jag själv och min oerhört kassa förmåga att sätta ihop filmer, som satt ihop den. Jag vet inte hur många gånger jag gråtit framför den.
Roligt är väl att den blivit så pass uppmärksammad. Felix fick pryda aftonbladets startsida och det är verkligen inte fy skam. Men det förtjänar han. Världens finaste hund!

Film

Satt och läste igenom trådarna jag gjorde om honom innan och just efter han dog. Min förtvivlan lyser verkligen igenom.

Tråd 1

Tråd 2

Hoppas du har där du är, Fellan. :cry:

Sv: Nu har det gått ett år

Beklagar :( Kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste kännas..
Han var bra söt. Och tur hade han som hade en sån bra matte. För på alla bilder jag sett på honom ser han så lycklig ut. :)

Känns som det var igår, ju. Jag minns inte om jag skrev i trådarna, men jag minns att jag läste dem och grät som satan... :(

Beklagar! kommer ihåg dina trådar, men de känns inte som ett år sen. Han var en jätte fin hund, hur söt som helst, ögongodis :love: Han såg lycklig ut hela tiden.

vilken fin film om Felix. Fick tårar i ögonen, han var såååå fin... :cry:

Tänker på dagen då jag förlorade min älskade Torkel, en valp efter min hund. Han var endst 10 v gammal, bara dog över natten. Så underbar och så söt :love:

Senast ändrad:

Beklagar :( Kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste kännas..
Han var bra söt. Och tur hade han som hade en sån bra matte. För på alla bilder jag sett på honom ser han så lycklig ut. :)

Ja, det kom verkligen som en chock. Vi hade inte i våra vildaste fantasier kunnat föreställa oss att det skulle sluta så illa.
Oh, tack. Det där värmde :love:

Känns som det var igår, ju. Jag minns inte om jag skrev i trådarna, men jag minns att jag läste dem och grät som satan... :(

Nej, det känns verkligen inte som ett år fast samtidigt känns det som en evighet sedan jag kom in genom dörren och möttes av en överlycklig hund. :(

Beklagar! kommer ihåg dina trådar, men de känns inte som ett år sen. Han var en jätte fin hund, hur söt som helst, ögongodis :love: Han såg lycklig ut hela tiden.

Tack! Hoppas han var lycklig också..

Det har gått ett år nu sedan min hund och min häst var tvungna att tas bort. Det är nu även halv månad sen farmors och farfars älskade hund helt plötsligt blev blev förlamad i bakdelen och var tvungen att avlidas. Allt det bara för blev för glad att se sin matte och hoppade och då blev det nåt fel. :cry: Saknar alla mina djur så oerhört.

Minns även dina trådar och filmen. Han verkade vara en sån fin hund. Känns så orättvist när unga djur försvinner alldeles för tidigt från en. Mina djur fick ändå vara med ett bra tag i vår familj vilet jag är verkligen glad över den tiden jag fick med dem.

Förlorade min absolut bästa vän som följt mig genom mitt kaotiska liv de senaste sex åren för snart två veckor sedan.

Jag gick under. I säkert två timmar satt jag bara och höll i hennes kropp, skakade, grät och var helt säker på att hon skulle vakna igen.
Det är så ofattbart.

Det är den mörka baksidan med att ha djur. Det smärtar helt otroligt när dem går bort. Men och andra sidan är det faktiskt värt det, man får så många fina upplevelser tillsammans som man kan minnas och glädjas åt. Det man kan göra är att se till att dem får det så bra som dem bara kan under de åren man har äran att dela deras tid.

Har läst dina trådar och jag förstår precis hur ont det har gjort och hur ont det gör. Väldigt vackert skrivet. Och mycket fina bilder.

Jag minns dina trådar om Felix så väl... Det är verkligen en sådan fruktansvärd "historia"... :( Men jag håller med glee - han ser verkligen så glad och lycklig ut på alla bilder du visar. Så även om det känns tungt, så kan det kanske i alla fall vara en liten tröst att du nog kan vara säker på att han fick ett bra och lyckligt liv. Han var älskad, och att få känna den känslan är nog ändå det viktigaste som finns för en liten valp. *tröstkram*

Ligger här o stortjuter efter att ha läst dina trådar och lyssnat på låten Where you are.
Tycker så sjukt synd om dig och Daniel. Sänker en massa kramar :love:

Vilken jattefin liten killen Felix var! Jag har inte foljt de gamla tradarna, tror inte jag var medlem for ett ar sedan?! Vad var det som gjorde att ni fick ta bort honom sa tidigt?
Han var verkligen sa fin :love:

Usch.. nu sitter jag här och gråter. Jag är jättekänslig för sånt här, och det var ju verkligen en fin hund. Han såg så himla glad och lycklig ut. Speciellt filmsnutten, när han är så exalterad att han inte vet vad han ska ta vägen. Så tråkigt när djuren dör, speciellt om dom är så unga!

Jag fick lite känslan av att veterinärerna hade gjort en felbedömning när jag såg din film, att något skulle ha gjorts tidigare? Eller? Jag har aldrig läst om Felix tidigare.

Åh jag kommer ihåg när du fick honom! Han var så himla fin! :love: Och det första kortet på dig och honom är helt underbart!

Fy fan, både jag och killen sitter och snyftar, våran tjej är snart 11 månader och om hon skulle slitas i från oss nu skulle jag dö.

Kommer ihåg din film jättemycket och jag har tänkt på Felix många gånger, du är verkligen stark!

Usch vad hemskt att behöva ta bort sin fina och säkert underbara hund så tidigt.
Tänk på alla dom minnena dom kommer att ha kvar hela ditt liv.Det är det som kommer att finnas kvar sen men man kommer alltid att sakna dom djuren som man har haft.

Stackare, jag vet hur det känns :(
Min gamla hund blev påkörd och dog när han var 5 månader.

Ja, mer än ett år tom. 21 januari 2007 somnade han in :(

En vecka senare åkte vi in akut för att avliva min nästan 13åriga vovve. Får ont i magen bara jag tänker på det :crazy:
Vardagen känns fortfarande inte "normal" och jag saknar honom fortfarande lika mycket :(

P5063174_ed2.jpg

Beklagar verkligen:cry:
Är det ett år sedan, vad vissa trådar fastnar hos en annan.
En underbar ängel:love:
Filmen fick mig att gråta, det är tur att de andra på rummet är på fika :cry:

Vilken jattefin liten killen Felix var! Jag har inte foljt de gamla tradarna, tror inte jag var medlem for ett ar sedan?! Vad var det som gjorde att ni fick ta bort honom sa tidigt?
Han var verkligen sa fin :love:

Allt började i början av januari förra året. Han fick en öroninflammation + en sprucken trumhinna. Trots pencillin blev han inte bättre, så vi körde in honom på djursjukhuset på fredagen den 19e januari. På söndagen blev han jättedålig så veterinärerna valde att operera honom. När dom sedan skulle väcka honom ville han inte vakna upp. De försökte i en halvtimme innan de ringde i halvt panik till pojkvännen som bad dom låta hunden somna in. Han tyckte de gjort vad som kunde göras. :cry:

Efter obduktionen visade det sig dock att han hade hjärncancer, så det var menat att han inte skulle finnas hos mig längre än några månader :cry:

Usch.. nu sitter jag här och gråter. Jag är jättekänslig för sånt här, och det var ju verkligen en fin hund. Han såg så himla glad och lycklig ut. Speciellt filmsnutten, när han är så exalterad att han inte vet vad han ska ta vägen. Så tråkigt när djuren dör, speciellt om dom är så unga!

Jag fick lite känslan av att veterinärerna hade gjort en felbedömning när jag såg din film, att något skulle ha gjorts tidigare? Eller? Jag har aldrig läst om Felix tidigare.

Tack :(

Du fick nog en rätt korrekt känsla. Eller vet inte om de felbedömde, de missade iaf hans hjärntumör som de inte hittade förrän under obduktionen..

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 813
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka