Nu haglar det hästar

Sv: Nu haglar det hästar

romancia skrev:
Okej, har nämligen en häst i stallet som är efter honom, och den kostade 250 000 kr som 1,5 åring, tyckte de lät lite dyrt... mamman var ju inge bra och det är 15% inavel i den

Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:

Sv: Nu haglar det hästar

indyhope skrev:
Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:

Vågar inte räkna på vad våra har kostat. Vi satsade våra slantar när Starchip kom hit till Sverige. Trodde stenhårt på honom och betäckte dyrt 3 år i rad :eek:
Snälla, lätthanterliga hästar fick vi (många andra har tydligen fått idioter ;) ) En liten och lätt, en medel och en stor och något klumpig.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 728
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 151
Senast: Ramona
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 728
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp