Jag svarar bara för mig själv i denna tråd. Jag har en hbl hingst född 08 som just nu är på inkörning hos en travtränare. Jag tycker det är kanon bra! Han får en bra grund att stå på inför kommande uppgifter. Han kommer inte att tjäna några pengar,så det är inte syftet med att jag börjar så "tidigt". Han har gått med andra unghingstar i stor flock sen han skildes från sin mamma i nov förra året. Jag har inte hanterat honom speciellt mkt förutom det vanliga (verkning och avmaskning) Tog in honom från betet 1 v innan han åkte till tränaren,och ledde honom in och ut från hagen,borstade lite men inget mer. Nu har han varit hos tränaren 3v,står uppbunden på gången utan problem,i duschen, och igår drog han vagn för andra gången. Jag tycker det är jätte bra att ha honom i ett travstall. Det är kunniga folk som vet hur man gör,det är folk och hästar i farten hela tiden. Jag tror inte han kommer bli en sämre ridhäst senare,för att jag började så "tidigt".Jag var på en clinic för Anders Eriksson för ett tag sen och han sa att han tyckte det var synd att "ridhäst"folk inte körde in sina unghästar i samma utsträckning som förr.. Detta var bara lite hur jag tänker!
Slänger in en bild på min häst från andra gången han drar vagn,hoppas det är ok