Nu frågar jag igen!

Sv: Nu frågar jag igen!

Men nu fick jag uppfattningen om att TS faktiskt gillade shettisar, eftersom hon frågade om just dessa.

"Men efter ett tag så tröttnar man på dom små"
Nu talar du helt plötsligt för alla :confused: . Man tröttnar inte alls på dem små! Jag vet flera vuxna som kör med sina shettisar och har dem som barnhästar. Tycker snarare att det är så att om barnen har hästvett så blir shettisarna trevliga barnponnys.

Håller med, Min shettis är mkt trevligare än russet;) Mot både mig och barnen

Ja, kanske trist, men vill man tävla är det väldigt svårt att hitta en shettis med gång i. Det är mycket av bedömningen som sitter i just gångarterna och framåtbjudning samt formen. Shettisar har halsen och steget emot sig, tempot blir lågt och jag tror man får mera glädje av en bponny eller c ponny. De får man även tävla utomlands med. Det är bara i sverige man får tävla med så små ponnyer. (enbet)
Jag tänker även på försäljningsvärdet den dagen man inte vill eller kan tävla mer. Lättare att sälja en trevlig välkörd welsh än en shettis till tävlande kusk.

Men, att lära sig på och tävla lättare klasser duger shettisar alldeles utmärkt, vill jag verkligen poängtera.

*kl*

Tack för era svar! Först och främst vill jag poängtera att jag gillar shettis väldigt mycket. Mycket för att de oftast är stora hästar i litet format.

Vad det gäller tävlingskörning så kommer det aldrig att bli tala om några avancerade tävlingar utan bara för att det är skooj i så fall.

Men just nu måste jag erkänna att jag har blickarna mot en shettis/welsh blandning.

Jag har en bekant som kör par med två shettis/welsh-korsningar, mycket trevliga små hästar! :)

Shettis/ welsh tycker hag verkar trevliga! Får lite längre ben o blir lite ädlare, bör ju innebära att det kanske har lite mer rörelser.. Alltså bättre gång, men det är ju självklart individuellt!

*kl*

Men det verkar otroligt svårt att till ett vettigt pris få tag i en eller två vettiga hästar som inte bor 40-50 mil eller längre bort.

Så just nu ser det mörkt ut. :cry:

PMa om du är intresserad. Hon vill inte ha mycket för dom, det vet jag. Vrt bor du?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 379
Senast: alazzi
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka