Nu får ni hjälpa mig

I

Isis

Hämtar hem min valp i dag av rasen vit herdehund men jag har inget namn till honom ännu. Han är reggad som Excalibur men jag tycker att det är lite svårt att säga och ett alternativ vore ju att kalla honom Exet men det känns lite skumt. :crazy:

Vill ha tips på namn. Gärna något fint med betydelse eller från någon mytologi som typ Ramses, Thor och ja ni förstår.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Nu har jag surfat på lite intressanta namn.

Vargar i nordiska mytologin
Freke
Fenris
Garm hund

Ett annat namn är Deus
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Excel - Engelska och betyder:

Vara främst (bäst), vara mästare,utmärka sig ,överträffa, vara bättre än {he excels all of us at tennis};
Sen kan man ju givetvis leka med stavningen...

Lycka till!

(Hoppas verkligen du skriver in vad du valde.......)
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Jag gillar ditt förslag, hette min hund som isis skulle jag inte tveka att använda ditt förslag.:love:

Helt perfekt.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Det var en hel del intressanta namn. Klart jag skriver vad jag väljer!

Sambon min står fast vid Deus men jag får se.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Det blev Deus.. Det känns som att det passar honom bäst.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Bra val, kan du inte lägga ut en bild på sötnosen?
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Nu blev jag grymt nyfiken! Bild vill vi gärna se! Var har du köpt honom? Vad ska du ha honom till..? Utställning, sällskap..osv..??
Har själv en vit herdehundstik på 7mån. som är helt underbar:love:
Min kommer från Upplands-Väsby.

Min Beya
Frstasnn008.jpg
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Jag hade tänkt det så fort min syster skickar bilderna. Så det kommer. han är jättesöt! ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 780
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 445
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp