Nu får ni hjälpa mig

Sv: Nu får ni hjälpa mig

Vilken fin tjej du har!
Har köpt från sunnantorp. Förhoppningsvis ska ha bli en duktig spår och lydnadshund. Sen får vi se hur långt det bär. Han kommer även att ställas ut men enbart pga att han är så fin. Huvudintresset är spårningen.
Bilder kommer :)
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

kul! fint namnval förresten :) Jag har också en vit herde, hane på ett år, en riktig buse! :) han har verkligen gett mej fullt upp och stora utmaningar, men det börjar gå åt rätt håll nu :) Tänkte gå tävlingslydnadskurs till våren. Lycka till med din! :)
Apache04_small.jpg
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Han var fin. :) Tycker de korthåriga är finast men jag har en långhårig själv. Lycka till med tävlingslydnaden! Själv letar jag valpkurs! :bump: :D
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

tack! :) haha jag ville egentligen ha en långhårig först men så blev det inte så :P Jag fastnade för denna krabaten istället, inte lätt det där att "bara titta" på valpar :D Hans pappa är iofs ganska långhårig (Båthusets Macho) men mamma e korthårig, min har fått längre päls på rumpan och svansen :p
Hoppas du hittar en bra valpkurs, här i trakterna var det jättesvårt att få plats på just valpkurserna, så för mej fick det bli en allmänlydnadskurs istället med äldre hundar men det funkade bra iallafall, de anpassade övningarna så de passade honom, vi fick åka tre mil ca för att gå på kurs men det var det värt :)
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Jo det verkar inte vara det lättaste att få plats. Speciellt när man har lite krav på vem som håller den. Vill ju helst att den ska vara från någon man känner till och som man vet är bra.
Jag fastnade egentligen för en korthårshane men han var så tuff så han gick till en väktare. Jag ville ha en lite mer lagom valp så uppfödaren valde åt mig och jag är helnöjd med den jag har.

Du har inga fler bilder på din?
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

jag har inte så många bilder på honom, har ingen digitalkamera nämligen , måste köpa det :) det finns några stycken på uppfödarens hemsida iallafall, www.vallgarden.se sen finns han under "kullar" och så heter han Apache, alla kullsyskonen är det bilder på där också, hanarna blev väldigt fina, fast en av dem dog 8 mån gammal :cry: han fick lunginflammation tror jag det var och medicinen hjälpte inte :cry:
sen finns det masa valpkort på alla valparna också, där var min "lila hane " :)
Du skulle köpa din från sunnantorps eller? var inne och kikade lite på den hemsidan, är det Bezel Blixtra som e mamman? Tycker hon ser så fin ut på alla bilder man sett :)
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Bra om det är "s" i namnet eller ett s-liknande ljud som t ex z, x då hundar lyssnar till det.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Ok, Vallgårdens var vi intresserade av men vi bestämde oss för sunnantorp istället. Ja det är blixtra som är mamma till valparna och min valp är den blå hanen!
Minns du när öronen ställde sig på Apache? Deus öron ställde sig på åtta veckorsdagen men de kan ju falla igen.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Frost är jättefint och vi funderade på det. Men en gammal häst jag känner heter det så där föll det.
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Ja det är ju ett S i slutet på Deus så man kan dra ut på det. Deus var nog ett bra val för han lärde sig att lyssna på namnet redan första dagen. :)
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

Beya's öron reste sig inte ordentligt förrän...kan det ha varit starx innan hon blev 6månader tror jag. Tippen på ena örat envisades med att hänga :rofl:
 
Sv: Nu får ni hjälpa mig

ja det med hans öron är lite tråkigt, ena står jättefin men det andra ville han inte ställa upp, det hänger lite halvt, han e skitsöt i det med synd när jag ville ställa ut, och han e ju fin i övrigt och så ska örat förstöra :( alla syskon fick så fint stående öron tidigt, och Apaches öra stod upp lite då o då, men han knep ner det igen, det står upp när han e nyvaken nu :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 780
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 445
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp