Belethien

Trådstartare
Jag kom faktiskt på att jag skulle någon gång utforska detta med "djurparatande" själv och varför inte nu när man äntligen har lite pengar att bränna ;)

Så jag har tittat runt på olika djurtolkar och deras hemsidor och mailat tre stycken om priset (detta är ett experiment, inget jag tänker bli fattig på :cool: ) och inväntar svar.
Men jag kom på en sak:
Vad fan frågar man hästen egentligen?? :o

Vad hon tycker om mig och min kompis (som rider henne ibland) är väl självklart. Om hon gillar sin hagkompis och om hon har ont någonstans.. men efter det så kommer jag inte på något alls. :confused:

Så snälla! Skriv några förslag på vad man kan "fråga" hästen! :banana:

Så ska jag rapportera om det blev av och vad resultatet av detta experiment blev ;)

/ En nyfiken men skeptisk Bel.

Sv: Nu du!

om du inte har haft henne sen föl, låt henne berätta om sitt tidigare liv :)

Jo men hur formulerar man en sådan fråga utan att avslöjja så mycket? Jag vet vad som skett i hennes tidigare liv, vem som haft henne osv men jag vill ju inte fråga på ett sätt så att tolken kan uppfatta något.

;)

Ja du ingen aning, alla verkar vara lite olika på hur man kommunicerar med djuren. Men vad jag vet kan man fråga frågor. Jag hoppas i alla fall att det går med den som kommer till mig.

Jag hoppas att det funkar men jag är ju skeptisk. Därför är detta ett bra tillfälle då jag vet det mesta om denna häst så människan i fråga kan inte bara hitta på utan att jag vet om det.

Jag kom faktiskt på att jag skulle någon gång utforska detta med "djurparatande" själv och varför inte nu när man äntligen har lite pengar att bränna ;)

Så jag har tittat runt på olika djurtolkar och deras hemsidor och mailat tre stycken om priset (detta är ett experiment, inget jag tänker bli fattig på :cool: ) och inväntar svar.
Men jag kom på en sak:
Vad fan frågar man hästen egentligen?? :o

Vad hon tycker om mig och min kompis (som rider henne ibland) är väl självklart. Om hon gillar sin hagkompis och om hon har ont någonstans.. men efter det så kommer jag inte på något alls. :confused:

Så snälla! Skriv några förslag på vad man kan "fråga" hästen! :banana:

Så ska jag rapportera om det blev av och vad resultatet av detta experiment blev ;)

/ En nyfiken men skeptisk Bel.

Har inte många bra förslag själv, kanske fråga om hon trivs med sitt nuvarande liv osv. Är dock hemskt nyfiken på att höra vad du fick för svar! Har många gånger själv funderat på att ta hjälp av en sådan som sista utväg men har aldrig gjort det då jag varit alldeles för skeptisk.

Jag tycker det verkar som att de flesta djurtolkar brukar börja med ett allmänt "snack" med hästen, och att ägaren sedan får ställa kompletterande frågor.

Om du vill göra detta till ett experiment så skulle jag inte fråga något (skickliga personer kan läsa väldigt mycket ur frågor), inte berätta något om hästen, inte säga att något är fel osv. Helst inte berätta namn eller liknande innan de kommer ut och pratar (man kan hitta otroligt mycket info på internet) och inte heller kommentera medan djurtolken berättar vad hästen sagt, helst skulle jag vilja att tolken skrev ner allt utan att berätta, så kan de inte tolka kroppssignaler osv från mig och spinna vidare på det.

Spännande, ska hålla ögonen på dina "resultat" :idea:

Ofta behöver du inte ha färdiga frågor, utan djurkommunikatören får kontakt med djuret så förmedlar djuret vad den tycker är viktigt.

Ofta krånglar det till det för kommunikatören med våra (djurägarens) frågor. Det beror förståss på hur denne uppfattar och tolkar budskapet, vissa ser bilder, andra får meddelnaden osv.

Du kommer att få helt andra svar än vad du förväntar dej! Kan tom vara kritik mot dej som person! :eek:
Jag har själv försökt med enkla jordnära frågor om de är nöjda med sina namn, tycker om maten, om de har ont osv, men har fått svar med existenciell och andlig nivå. Det var jag inte beredd på! Detta var katter, och jag tror att hästar är lite mer jordnära än de.

Så bara slappna av och be kommunikatören förmedla från din häst. Utan att styra.

Elgen

Såg ni annars Insider för flere år sen när de granskade hästpratare? Det BÄSTA jag nånsin sett! :rofl:

:rofl::rofl: Ja, det var en riktig höjdare!! :rofl::rofl:
Var det inte i det avsnittet som någon person skulle tala om hästens hälsostatus genom att känna på tagel från hästen. Enligt denna så var Victory Tilly (tror jag det var) halt på tre ben, trots att han vunnit ett storlopp veckan innan. En uppstoppad häst på museum (Karl den tolftes?) behövde bara lite vitaminer. Ja, tjena....:rofl:

Kul var det i allafall.:rofl:

Hejsan!
Nu har jag ringt. Gubben, låt oss kalla honom Sune, kommer under hälgen. *nervös*
Han skrämde mig det första han gjorde.
När jag ringde presenterade jag mig och min häst och sa att jag tror att han har lite problem. Då frågade han mig var jag bodde och jag svarade...
Då var han tyst ett tag, sedan började han prata;
"Hmm, ja, han har ont.. Har han haft problem med ryggen?"
"Nej, inte vad jag vet"
"Det sitter i frambenet, på insidan högt upp in i muskelfästet och bak i vid hoven. Det är en snedtrampning."

WOW! Jag sa aldrig att hästens problem satt fram. Men han beskrev symptomen som jag trodde de var. Visst, ryggen har jag inte sett något i. Men har de ont i frambenen brukar de överbelassta ryggen. Så det är ju möjligt att han har ont där, men bara inte visat mig än... Ska bli väldigt spännande!:bump:

Har inga tips på frågor tyvärr.
Men jag funderar själv mycket på detta så ska följa tråden :laugh:

För mig var det inget bra program alls, gick bara ut på att visa att det var bluff. Kändes inte varken seriöst eller undersökande på något sätt! :grin:

Jamen är det inte bluff, då?

Det finns ingen forskning alls som stöder varesig djurprateri, telepati, medier eller annat. Personligen tror jag att det är ett påfund av new age eran.

Vill man tro - kan man alltid hitta "bevis". Vill man bevisa - går det inte. :crazy:

Norrland

Jamen är det inte bluff, då?

Det finns ingen forskning alls som stöder varesig djurprateri, telepati, medier eller annat. Personligen tror jag att det är ett påfund av new age eran.

Vill man tro - kan man alltid hitta "bevis". Vill man bevisa - går det inte. :crazy:

Norrland

Det vet jag inte, har ingen erfarenhet.
Men programmet var vinklat så, de var ingen undersökning... De tog enbart upp negativa saker.
Jag skulle gärna se ett mer undersökande program som tar upp båda sidor, både de som anser det va bluff o de som tror.

Det går ju inte att bevisa varken eller!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 893
Senast: Asko
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 858
Senast: Zaria
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 697
Senast: scizofren
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 576
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka