pigleton

Trådstartare
Ok, har skaffat en .com adress hos b-one.net har gjort en hemsida i frontpage, har försökt att ladda upp den via publish web men sen då? vet liksom inte vad jag gjort för fel, den syns iaf inte på adressen utan det enda som dyker upp är forbidden?

eh... hjälp??? :confused:
 
Jag vet inte riktigt vad b-one.net är, men är det ett webhotell eller? Eller säljer de bara själva -com adressen? För om det är så måste du ju skaffa en plats på ett webhotell, alltså ett utrymme på nätet där du kan ladda upp dina filer. Om du köpt webplats så ska du ha fått med ftp-uppgifter...
 
Kan ju hända att det tar några dagar sen du beställde/fick uppgifterna tills sidan fungerar.

Du har väl sparat en sida som index.htm (el index.html)? Annars funkar det inte att bara skriva in domänadressen utan då måste du också ange sidan du har laddat upp address.

Har egentligen inte koll på hur det funkar på B-one.net. Till min domän kunde jag ladda upp direkt jag fick uppgifterna...
 
det är ett webhotell och jag har köpt både .com-adressen samt utrymme till den där.

Jag har fått ftp-uppgifter och använt dem när jag klickade publish web i frontpage... tror jag iaf :crazy: är liksom lite ny på detta, har haft en geocitiesadress förut men där laddar man ju upp via deras sida.

har även laddat hem ftp explorer men begriper mig inte på det :o
 
betalningen har gått igenom och är reggad på min kontrollpanelsida

har en sida som heter index och är ett html-dokument, är det rätt så eller måste jag spara det som .htm också? det är gjort i frontpage
 
om du har en fil som heter index.html är den som hittas t ex om du har den och även index.htm default.asp index.php osv.

Det kan ta några dagar innan server anropen fungerar helt och hållet.
 
Har du fått uppgifter om att .com-adressen är reggad och klar?
Det brukar ta lite längre tid än webbhotellet.
Jag har själv B-one samt FrontPage.
Publish fungerar alldeles utmärkt.
 
sparat är det, har fått brevet med koder och det första om beställningen med fakturan men inte något mer, då kanske det kommer snart.

har sparat filerna

får klura lite till ...
 
hmmm, har testat igen och när jag kör publish reagerar den på några filer som jag dock väljer att inte ta bort ( kollade på b-one och fattade det så) när jag har laddat upp filerna så säger den att filerna har lyckats laddats upp , men ingen hemsida finns på adressen? utan bara forbidden... :confused:
 
Jag är inte jättebevandrad inom just detta, men det är inte så att det finns en .htaccess-fil som du måste ändra i för att ge dig själv och andra tillstånd att se din index.html sida?
 
det är mycket möjligt, vet inte huruvida det stämmer eller inte, men tar tacksamt emot instruktioner om hur man gör :)
 
När blev den registrerad? Att det tar 3 dagar betyder inte alltid det.

Gör en test sida ytterligare som är "ren" med en test text och kalla den för t ex test.htm skicka upp den och prova om du kan få upp den.

Skicka gärna ett pm om sidans adress.
 
nu funkar det :D
Hade trasslat till det med roten, flyttat filer i min egen dator och så vilket gjorde att det blev fel ... men nu funkar det :)
 
jo, är så nöjd så, saker ska ju liksom funka... blir mycket roligare då.
Hemsidan: Kulturbararna
Är inte helt nöjd med den än samt att jag vill ha in mera bilder men skannern vägrar ju samarbeta... ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 927
Senast: hastflicka
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 364
Senast: Imna
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 223
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 458
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp