Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ok, har skaffat en .com adress hos b-one.net har gjort en hemsida i frontpage, har försökt att ladda upp den via publish web men sen då? vet liksom inte vad jag gjort för fel, den syns iaf inte på adressen utan det enda som dyker upp är forbidden?
Jag vet inte riktigt vad b-one.net är, men är det ett webhotell eller? Eller säljer de bara själva -com adressen? För om det är så måste du ju skaffa en plats på ett webhotell, alltså ett utrymme på nätet där du kan ladda upp dina filer. Om du köpt webplats så ska du ha fått med ftp-uppgifter...
Kan ju hända att det tar några dagar sen du beställde/fick uppgifterna tills sidan fungerar.
Du har väl sparat en sida som index.htm (el index.html)? Annars funkar det inte att bara skriva in domänadressen utan då måste du också ange sidan du har laddat upp address.
Har egentligen inte koll på hur det funkar på B-one.net. Till min domän kunde jag ladda upp direkt jag fick uppgifterna...
det är ett webhotell och jag har köpt både .com-adressen samt utrymme till den där.
Jag har fått ftp-uppgifter och använt dem när jag klickade publish web i frontpage... tror jag iaf är liksom lite ny på detta, har haft en geocitiesadress förut men där laddar man ju upp via deras sida.
har även laddat hem ftp explorer men begriper mig inte på det
Har du fått uppgifter om att .com-adressen är reggad och klar?
Det brukar ta lite längre tid än webbhotellet.
Jag har själv B-one samt FrontPage.
Publish fungerar alldeles utmärkt.
hmmm, har testat igen och när jag kör publish reagerar den på några filer som jag dock väljer att inte ta bort ( kollade på b-one och fattade det så) när jag har laddat upp filerna så säger den att filerna har lyckats laddats upp , men ingen hemsida finns på adressen? utan bara forbidden...
Jag är inte jättebevandrad inom just detta, men det är inte så att det finns en .htaccess-fil som du måste ändra i för att ge dig själv och andra tillstånd att se din index.html sida?
jo, är så nöjd så, saker ska ju liksom funka... blir mycket roligare då.
Hemsidan: Kulturbararna
Är inte helt nöjd med den än samt att jag vill ha in mera bilder men skannern vägrar ju samarbeta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.