Nu börjar man bli lite oroad..

M

mystar

Taringa är nu inne på sitt andra dygn & inatt blir tredje natten på djursjukhuset å själv börjar man bli smått oroad över var kostnaden för det här kalaset kommer att gå på..nån som har någon aning eller själv har haft sin katt inne över flera nätter på nåt djursjukhus?

Jag är inte snål eller något..men jag har 1000 mer saker som kommer kosta mig den här månaden och därför blir jag lite smått oroad över att min ekonomi kommer rasa totalt..

Efter röntgen, en operation där dom gick ner med kamera i magsäck & tarmar & några prover har dom konstaterat att inget är fel..nu ska hon få vakna upp och imorgon kommer hon få gå på en dietmat för att se om hon spyr mer..men när får hon eg komma hem? hur mycket kostar varje natt på djursjukhuset?

jag har ju henne försäkrad..men man börjar ju ändå bli lite smått oroad över vilka höjder kostnaderna går upp till..

nån som har en liten aning eller har haft sin katt flera nätter på sjukhus?

Jag hade min missetatt två nätter på ulltuna med dropp och urinkateter, + div. medicin, men ingen operation tror jag att det gick på ca 4000, misse är inte försäkrad, 14 år gammal, men vad gör man inte för sin lilla vän?

är det ett max belopp för vet vård på försäkringen?

Har hon AGRIA så är det 1200:- i självrisk+20% av det totala beloppet.

När Marrakech blev överkörd så låg han inne två dagar för observation slutnota:1600:- för mig,resten tog AGRIA hand om.
När jag hade en katt som fick urinsten så gick det på 16.000:- och ändå tvingades vi att avliva honom. :cry:

Har du Agria är max belopp 30.000. Självrisken är 1200 eller 1700 + 20% på beloppet. Kolla ditt försäkrigsbrev! Du kan även be att få det direktreglerat. Agria betalar sin del meddetsamma och du slipper ligga ute med pengar. Lyckatill!

Min sambo ringde till bagis (djursjukhuset) igår å hörde efter lite vad vi låg på, å det var inte så farligt..just nu ligger vi på 7 000 (asså då ska vi bara betala självrisk + 20%) men hon trodde att vi kanske skulle lägga på en 1000 lapp med tanke på att vi inte vet vad som händer idag och om hon blir kvar en natt till..

Usch jag blir så trött på att gå runt å bara tänka på emonomin hela tiden :crazy: :(

8800 slutade allt på, (hon får komma hem ikväll) å då ska ju vi betala 20% av totala beloppet + självrisken på 1200..hur kan det då bli en slutsumma på 5539 för oss att betala? jag blir inte klok på det här asså :mad: :(

Självrisk plus 20% blir 2960kr....
Kolla upp det där med sjukhuset innan ni åker dit så ni slipper stå vid disken och bråka. Du har full rätt att ringa in och förhöra dig om vad som blivit gjort och hur mycket varje moment kostat. Det är inget konstigt med det och betyder INTE att folk kommer tro att din ekonimi är viktigare än din katt för dig!! (Många låter bli att ifrågasätta veterinärräkningar pga det.)
Vissa av kostnaderna kanske inte täcks av försäkringen (konstigt) och då blir nog tvungen att dubbelkolla med Agria också.
Lycka till.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 906
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Celinehenn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka