Nu behöver jag ert råd....!!

Sv: Nu behöver jag ert råd....!!

Det är faktiskt lite skrattretade...tyvärr.

Bara för att en hund av en viss hundras har betett sej konstigt behöver det ju inte betyda att varenda individ av den rasen är knepiga, men så resonerar ju hon.

Jag vet om en del schäfrar som är lite småknepiga, men det behöver ju inte betyda att alla är det.
Jag tror att det beror nästan till 100 % på hur hunden är uppfostrad.

Den New founlandshunden hon kände (förutom dom som bitit ihjäl sin ägare då ;) ) var ju sååå knepig så den fick aldrig komma in i huset, den fick bo ute JÄMT. Tro f*n att den hunden inte mådde bra o blev konstig.

jag har ett telenr. till en person som kan vara intresserad av båda hundarna! jag PMar dej såfort jag hittat numret!
(hon utb. tjänstehundar)

Ja, precis, det var den händelsen hon menade.

Var det i Sverige?

Minns inte... Jag tror att det var Sverige. Men skulle även kunna vara Norge. Tror att det var snö ute så de spekulerade i att hon kunde ha halkat. Men jag kan minnas fel.

Men att det har hänt minns jag iaf...

Tippan skrev:
Minns inte... Jag tror att det var Sverige. Men skulle även kunna vara Norge. Tror att det var snö ute så de spekulerade i att hon kunde ha halkat. Men jag kan minnas fel.

Men att det har hänt minns jag iaf...

Uj det visste inte jag, men de hundarna kan ju knappast vart friska.

Rigoletto skrev:
Dom som hon köpte hundarna av är av den lite mindre seriösa sorten så att säga...

Tiken är två år och har redan haft två kullar, valparna togs i från mamman vid sju veckors ålder.

:mad: :mad: :mad:
Världen är full av pulver, som synd är :(

Nja de vet inte riktigt vad som hände... Har för mig att det var utomhus och hundarna var ju i flock. Kanske hade hon halkat eller nått sånt. Med många hundar i flock kan ju lite vad som helst hända. Vi ska ju inte glömma bort att det trots allt är djur som vi har hemma hos oss. Vi har för länge sedan haft en flock hundar som bitit ihjäl en hund. Men... Tja... Det var ju samma hundar både innan och efter. Vi vet inte vad som hände. Men det var 5-6 hundar som flög på 1.

En lösning på problemet kan vara att du köper loss valpen av svärmor, och omplacerar den själv?

Hundsport tog upp den händelsen, jag har itne artiklen framför mig, men det jag minns var att kvinnan haft svimminganfall och att dödsorskaen var "trubbigt våld emot halsen".
Troligtvis hade hon svimmat och hundflocken hade hoppat på och rivigt henne - antligen hade en av hundrna trampat henne så illa över halsen att hon dog.
En av unghundrna hade vid ett tidgar tillfäller visat agrissivitet, men obducentn slog fast att hon inte blev ihälbiten - utan ihjältrampad.

Jag fick själv ryggen sönderriven av min dobrman när jag hade svimmat på golvet - husse vaknade av att hon SKREK rätt ut och slet i mig med tassarna (samma hund lcyakdes nästan dränka mig när hon skulle "rädda" mig ur vattnet) så vad en upphetsad hundflock kan ställa till med om det inte finns nån att hejda dem kan jag lätt föreställa mig.

Den här info nådde såvitt jag vet itne löpsedlarna såsom den första nyeheten"kvinna ihjälboten av sina hundar" gjorde...
(varför kan man bara spekulera i.)

Tycker du ska ta et snack med svärmor och förklara att du INTE tänker underlätta hennes dåliga hundhållning genom att ta hand om hunden.
DÅ underlättare du ju bara för henne att fortsätta *tyvärr*
Hon behöver inte ens ha dåligt samvete eftersom valpen fått ett bra hem hos dig (eller den du ompalcerar den till)
Jga förstår vekligen att du vill ta hand om hunden, men du ska ha den hund du vill ha - och din svärmor måste lära sig ta ansvar någongång

Ja det är inga små hundar om de trampar omkring i panik... Ja då blev hon iaf inte biten!

kan mkt väl tänka mig att hundnra biteti henne med - men det var inte dödsoskaen iallfall.
Det är sånt som kan hända när man håller på med djur helt enkelt.
Man ska ALDRIG underskatta djur och deras insinkter, en hundflcok är dessutom en helt annan riskfaktor än hundarna var för sig.

Det finns otaliga exempel på där hundar som varit såååååå snälla och lydiga var och en, som ställt till med gräsliga saker när de eggar på varandra i flock. Tex rymma och jag/riva rådjur och får. bita ihjäl andra hundar osv.

Jag tycker att mina hundar beter sig mycket mer bara de är två :) De nosar mer, lyssnar mindre och är allmänt buffligare!!

usch vilken människa....vet inte riktigt vad jag ska skriva...hoppas det löser sej iaf...

Hon kommer aldrig att ändra sej tyvärr, hon har ju hållt på så här i ca 40 år...

Jag vill verkligen inte hjälpa henne, men samtidigt tycker jag hemskt synd om hundarna.

Men jag vill INTE ha en oreggad schäfer.

Sen stör jag ihäl mej på att hon hellre avlivar en frisk hund eftersom det är smidigare än att engagera sej i en omplacering:(

Jag undrar hur hon har råd med allt detta?
Får hon hundarna gratis?
Att avliva hundar kostar väl en slant oxå?:confused:

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 821
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 519
Senast: Farao
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 776
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar