Nu är Kaela hos hingsten

fettso

Trådstartare
Åkte i 5 timmar:eek:innan vi var framme,körde lite vilse.:D

Nu är hon iaf där,ska betäckas med Bjartur fra Egilsstödum:love:han var fräch ändå tycker jag trots sin ålder!

Hoppas hon tar sig snart!!

Sv: Nu är Kaela hos hingsten

Det hoppas jag också!
De ston jag känner som varit hos Bjartur de senaste åren har tyvärr inte blivit dräktiga.

Är det pga hans ålder??Att sperman blir sämre och sämre liksom:crazy:

Fråga ägaren om Bjarturs fertilitet. Enligt tidningen Islandshästen betäckte han 10 ston 2005 och 0 födda föl 2006.

Han hade iaf minst två avkommor på gården födda i år.

Kaela brunstar och är betäckt 3 ggr idag iaf.;)

Hur är han att hantera?
Hur kom det sig att han fick bli vallack?
Färg?Gångarter?Ålder?:)

Han är snäll, var lite (väldigt) hispig som hingst, all energi gick åt till att tänka på tjejer.

Kastrerades av många anledningar, dels hade han ingen stam eller ngt annat spännande att föra vidare i svensk avel.

Han är i dagsläget tregångare ;) Eftersom han var hingst under inridningen så hann dom ej med tölten, men han skall snart tränas vidare.

Odinn som treårig hingst
odinn.jpg

Tänkte att om hon inte tar sig nu på första brunsten så betäcker jag med Strakur istället.
Enligt ägaren är han fertil, och inga problem alls.

Strakkur är läcker, han har gått från 1 till 8 i mina ögon.
En riktigt snygging, hade lätt kunnat ta honom till tanten i år efter hans bedömning sist, men ja, det kändes lite tråkigt att ha "samma" sak som den svarte här ovan. Får kanske bli på ett annat sto. Tror inte Strakkur skulle passa tanten heller..

Hon betäcks med Fannar i år i stället, då får jag alla de namn jag vill ha i stammen ;)

Någon som fått föl i år efter Strakur från Kaggestorp??
Vad blev det för färg?Bilder på fölisar?Avkommor efter Bjartur efterlyses också...:bow:

:rofl: ja, något måste gått på tok här, eller hur?!? :D

Tror att moderatorn har ngt personligt emot mig,inte första gången dom flyttar mitt inlägg/tar bort det.:D

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka