Nu är jag så förbannad på folk

H

hästsko

Som inte kan hålla koll på sina egna hundar :devil: :cry: Min lilla tik , ( västgötaspets ) pappa hade kommit ut från huset och gick på vägen med min tik kopplad . Han hade henne i koppel så går han förbi en grannes hus . då har dem deras shäfer lös och den kastar sig på min lilla tik tar henne i nackskinnet skakar & kastar o allt möjligt ja hörde henne skrika hon skällde gnyllade och allt helt hysteriskt. jag hörde det enda in till huset jag sprang som en galning , mitt hjärta slog så j*vla fort . ja hade sån panik !!! ja sprang ut och såg pappa gå iväg med henne mamma sa att ja skulle gå in igen och att min tik var okej utan skador . pappa skrek "j*vla idioter mm" till ägaren då kom kvinnan ( ägaren )sen efter nåra min och sa " du behöver inte skrika " pappa : som f*n att jag gör , akta så jag inte polisanmäler er!! så tog hon sin hund och gick in med sin hund hon frågade inte hur min hund mådde eller nåt .. extremt respektlöst :cry: ägaren tar inte så väl hand om sina hundar ja såg att en av hundarna inte kunde gå ordentligt den hade stora knölar i stjärten :( och så ser jag dem aldrig ute , första gånggen nån av hundarna är lösa ute på tomten eftersom dom höll på med nått stort projekt på tomten .
har jag rätt att vara så här arg på dem ? va tkr ni om ägarens "stil" runt de hela ..? ja skulle reagerat precis som min pappa !!

Så tell me about it . :eek:
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

Utan att försvara kvinnan och hennes hundhållning...
Men din pappa verkade ju inte så speciellt resonabel så hon kunde fråga hur det gick med er hund.... om hon skulle velat det.
En människa som gormar och skriker och hotar med polisanmälan är inte så lätt att prata med.

Självklart kan din pappa varit både chockad och rädd, och det är orsaken till humöret. Men det är alltid bäst att försöka bevara lugnet i sådana här situationer. Dels för hundens skull, om man inte går upp i varv själv så brukar hunden inte uppfatta situationen ännu värre än den var. Dels är det bra utifall det senare skall diskuteras någon eventuell ersättning för skador.
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

Håller med ovanstående, samtidigt som jag förstår att man blir upprörd.
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

Jag skulle reagerat precis som ni!
blivit fly förbannad.
Den gånen min valp sprang fram till två andra hundar på promenaden skämdes ajg jättemkt. Jag hade inte haft ilrräcklig koll på om ngn annan kom, och eftersom jag inte är säker på om hon stannar hos mig när hon ser andra hundar är jag annars jättenoga med att ha koll på henne, och kopplar så fort jag ser en annan hund. Alt släpper jag henne inte lös om det är på hundtätt område.

När detta hände (och då gick hon ändå bara fram och viftade på svansen och valpade sig, snälla hundar också som tur var) bad jag så jättemkt om ursäkt.
Fast han inte misstyckte.
Det tycker jag är självklart.

och ägaren måste väl förstått att ni skriker och är asförbannade när dennes hund attackerat din hund?
Jösses.

Det minsta man kan kräva är en ärlig ursäkt.
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

nyponros skrev:
Jag skulle reagerat precis som ni!
blivit fly förbannad.

och ägaren måste väl förstått att ni skriker och är asförbannade när dennes hund attackerat din hund?
Jösses.

Det minsta man kan kräva är en ärlig ursäkt.

Man kan bli fly förbannad utan att för den saken gå upp i limningen och kalla folk för idioter, och gapa om polisanmälan...

Kvinnan med den attakerande hunden kanske hade gett både ursäkt och erbjudande om att betala ev skador om den andre ägaren hade varit lugn och resonlig.

Sen kan man ha med sig att om man själv går upp i varv och börjar gapa och gorma så förstärker man de obehagliga i situationen för sin egen hund. Alltså upplever huden hela situationen som betydligt *farligare och läskigare*...
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

alla tkr ju olika såklart men ja tycker att om du har din hund lös så ska du ha 100% koll på den .. pappa hade hunden kopplad hon hade inte .. om de skulle vara ombytta roller så skulle jag ändå be om ursäkt det kan hända den bästa .. det värsta var att hon bara vände på klacken och gick . ja blir mest arg för att dem inte heller låter hundarna va ute .. ja ser dem aldrig ute .. min lilla syster började gråta .. han skrek oxå för att få bort den andra hunden asså skrämma den eller vad som helst alla reagerar så olika .. det är en reflex .. så olika . ja förstår er andra som inte tkr likadant i denna tråd .
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

Zindy16 skrev:
:eek: hade blivit vansinnig!

ja blev fly förbannad om ja hör min hund skrika när ja sitter inne med stäng dörr 3 hus bort .. så ere nått fel :mad:
 
Sv: Nu är jag så förbannad på folk

Naturligt men knappast bra vare sig för hunden eller när det gäller att reda upp situationen.
PL
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 636
Senast: Frost116
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 644
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp