Nu är jag inte "oskuld" längre!

kopparberg

Trådstartare
Jag har anmält till en hopptävling över nätet för första gången! :D
Och som vanligt när jag gör ngt nytt, så tror jag inte det ska fungera! :angel:
Men jag fick ju kvittot att klubben "nu tagit emot din anmälan till tävlingen den 30/4" eller vad det stod.

Men jag blev fundersam, jag var tvungen att skicka anmälan trots att "systemet" påstod ägare inte stämde med hästens licensnummer? :confused: :confused:
Min häst har haft 2 ägare, uppfödaren och mig! Jag har löst licensen för hästen, och han har haft licensen i 7 år!
Ngn som vet varför det blev så fel? För det är ju "systemet" som har fel i det här fallet.
Kan det bero på att jag flyttade för ett par år sedan? Alltså att adressen på mig är en annan än när jag löste licensen?

Sv: Nu är jag inte "oskuld" längre!

Den brukar alltid säga att jag har fel, men jag brukar bara ignorera och skicka iväg. Funkar finfint! ;)

Men på min ryttarlicens tår det typ att det inte överrensstämmer med min adress..Sen typ när man söker på rakningen på ridsports hemsida stämmer det kanon;)

Vad bra! Då behöver jag inte oroa mig att det inte ska funka pga det i allafall!
Men vilket märkligt datasystem som inte har korrekta uppgifter? Är det den mänskliga faktorn som matat in fel uppgifter tro?

Ryttarlicensen har jag adressändrat. Minns att jag skulle anmäla över nätet för ngt år sedan, och det var fullkomligt omöjligt pga att det stod fel adress i licensen.
Men då var inte anmälningen som den jag nu använde, då laddade jag ner anmälningsblanketten på word och mailade den.

Jag skickar mion trotts anmärkningen och det ha gått super bra:)..hehe..Men liksom bor ju kvar på samma adress som jag lltid gjort så vet inte varfö det står att det är fel för kollat upp det och stavning och allt stämmer med:p..

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 730
Senast: EmmaBovary
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 413
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka