Nu är hon parad!!

G

goldengalactica

:love: Har parat min Dansk/svenska gårdshund! Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna att det blir valpar också! Har en tingad redan! Bilder kommer och mer info om hur det går:)
 
Sv: Nu är hon parad!!

Hoppas det är mig du menar! Det var jag som ringde o tingade en tik :love: :banana:

Hoppas verkligen att hon är dräktig!
 
Sv: Nu är hon parad!!

Hoppas att det tar sej. :banana: :banana: :banana:

Själv går jag och väntar på att min ena tik ska löpa så jag kan para henne. Men det dröjer ett par månader till.
 
Sv: Nu är hon parad!!

Lyllos dig:p .

Jag har varit hos hane med min dýgn 10 ,12 och 14 idag men hon har inte gått i höglöp än så vi försöker igen på söndag.

Matte håller på att bli ett vrak för tiken börjar bli för gammal för första kull..

Håller i alla fall tummar för att vi båda får fina vappisar sen.:bow:
 
Sv: Nu är hon parad!!

Hej "bara jag". Ja, då måste det vara du! Roligt att mötas på detta forum! Idag ville hon inte följa med ut till stallet på morgonen, så nog är hon dräktig (hoppas hoppas), för sån blev hon förra gången också, ville inte ut, bara ligga och sova och mysa inne under täcket! Till "al dente igen" : Håller tummarna att din tik tar emot hannen snart, valpar är det underbaraste som finns!
 
Sv: Nu är hon parad!!

Jag håller min tummar och tår...

Har just konstaterat att min Chili ska nog ha valpar, på söndag har hon gått 6 veckor och hon har en liten knula, lite större tissar, hon har inte gått ihop efter löpen, oc så hade en period då maten anföll henne (enligt hon själv, som normala fall anfaller maten själv)
:love:
 
Sv: Nu är hon parad!!

Jag fann dig redan innan jag ringde.. sökte efter info om Gaia på Google. Ville kolla så mycket som möjligt innan jag bestämde mig för vilken tik som var lämplig :)

Har kontaktat Nemo's matte om träffen 3/2. Tänkte åka dit o kolla in rasen mer. Hörde att du tänkte komma, i så fall ses vi då! Och jag får förhoppningsvis träffa den blivande mamman :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Nu är hon parad!!

Hej! *håller tummarna*

Det var jag som stod på kö efter en valp förra gången, men den valpen dog ju :( Vi hade kontakt här o på mailen??

Men nu har jag en liten tjeja från Skåne som är 9månader! :love:
Youhais Stiliga Sissi!

5869864.jpg


//Mimmi
 
Sv: Nu är hon parad!!

GUUUD så himmla söt hon är då:love: :love:

Håller alla tummar jag har för att det ska ta sig..
Lycka till..
//Carro
 
Sv: Nu är hon parad!!

Lyllos dig:p .

Jag har varit hos hane med min dýgn 10 ,12 och 14 idag men hon har inte gått i höglöp än så vi försöker igen på söndag.

Matte håller på att bli ett vrak för tiken börjar bli för gammal för första kull..

Samma problem som jag då... "Gammal" tik som inte vill gå i höglöp.

Höll på att bli ett vrak när tiken först aldrig började löpa, sedan löpte helt mot vanlig ordning, ställde upp sig direkt men inte när den utvalde träffades. Denne var däremot ivrig och duktig, så till den grad att han fick muskelinflammation och vi i sista stund fick byta hane...Turerna kring min dams löp var minst sagt många (resorna med). Men nu hoppas jag att hon faktiskt är dräktig, hon har matvägrat nästan helt i fyra dagar, vilket aldrig har hänt förr. Hoppas på valpar till alla hjärtans dag!

Lycka till med kommande valpkullar!
 
Sv: Nu är hon parad!!

Men Ingrid! Är Niki parad?
Va kul! Visste jag inte, spännande! Ska du behålla en? Hane eller tik?

//Mimmi
 
Sv: Nu är hon parad!!

Men Ingrid! Är Niki parad?
Va kul! Visste jag inte, spännande! Ska du behålla en? Hane eller tik?

//Mimmi

Har du missat det?

Fast jag har ju inte varit hemma så mycket. Men vi hoppas på bebisar....

Jag vill behålla en tik, skulle helst vilja ha en brindle, men det blir det nog inte, pappa ser precis ut som Niki ju.
 
Sv: Nu är hon parad!!

BLää:( ... Det blev ingen parning... Troligen var hon i höglöp första dagen vi var hos hanen men då var dom båda för blyga och två dagar senare när jag var där så var hon redan ur.
Antagligen så hade hon löpt några dagar redan när jag upptäckte det.

Det är bara att ta nya tag till nästa löp och då kan hon förhoppningsvis bo hos hanen vilket inte var möjligt denna gången.
 
Sv: Nu är hon parad!!

Jag hade lite liknade problem (fast tvärtom, tiken ställde upp sig allt för tidigt) och det slutade med att jag (lite motvilligt) tog blodprov. Var kanon att veta att det var rätt tid, men lite jobbigt (och dyrt) om man måste ta om det flera gånger. Och att få chansen att bo hos hanhunden är ju inte få skma heller!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 635
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 586
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp