Vad är det konkret du vill?
Att det inte ska byggas vindkraftverk? Inga samhällen, inga vägar, inga elledningar, inga mobilmaster? För allt det är väl "människans framfart".
Eller handlar det om att värna landsbygd, fäbodbruk, ren mat och hållbart samhälle? Då finns det alternativ för dig. Det finns ett parti som har en stor del av sin medlemsbas i glesbygd och landsbygd och som aktivt arbetat och arbetar för att människor kan bo och verka på landsbygden. Det partiet som jag jobbar i.
det är min stora anledning att fortsätta jobba för partiet. Att det är det enda alternativet för oss som vill att hela landet, verkligen hela landet ska leva.
/tanten (C)
Tack för ditt inlägg tanten, jag ska absolut kolla närmare på C. Vägar och elledningarna kommer jag inte i från (och inget jag önskar heller även om de förstör än del vackra kort ) men eftersom jag bor i Sveriges mest vattenkrafttätaste kommun så vill jag inte att de ska byggas vindkraft här, jag tycker att vindkraften kan man bygga i redan bullerförstörda områden och där den faktiskt behövs bättre. Som det ser ut idag ansöks det om att få bygga vindkraft i våra naturreservat vilket för mig inte är okej och kommunen tycker att det nästan är okej eftersom dom som bygger kraftverken kommer handla i kommunen medans byggena håller på (ni förstår vad desperata vi är?) när kraftverken är på plats får kommunen inte en krona.
Jag vill att det ska vara lag om att alla vattenkraftverk ska ha fisktrappor och att elbolagen måste jobba för att restaurera lekbottnarna som blir förstörda (kraftverken ger mycket till Sverige men vi får absolut INGET tillbaka förutom förstörda åar)
Men övrig är det precis det du skriver men med stor vikt på att politiker som vill rädda landsbygden inte enbart kan bo i Stockholms innerstad(eller va en av dem som frågar om man verkligen kan bo i Åre permanent ). Jag tror inte att jag kommer hitta ett parti som är perfekt, så dum är jag inte, men hittar jag ett som står bakom den störta delen av mina åsikter och som inte kommer med något fullständigt galet och ohållbart, taget ur luften utan att kolla fakta (typ "jakthundar lider" ) så kommer jag vara ganska nöjd