Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

• Jag vet inte

Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

Röster: 38 11,3%
  • F!

Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 26 7,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    335
hmm så då har vi 4 milj svenskar som ska flytta hem i år då
Jaha du väljer sanden, fine, det är ju ditt val :D
4 fasen det är det de då när de spränger folk i luften i guds namn

Då tar vi till statistik igen då.
I Skandinavien så har en majoritet av dem som dödats eller skadats i samband med terroraktioner, råkat ut för nationalistiska kristna åsnor istället för fundamentalistiska muslimska åsnor.

Då ska vi enligt ditt sätt att resonera kasta ut alla nationalister då?:sneaky:

Och vilket drömland (för din åsiktsinriktning) tar emot lågutbildade kriminellt belastade svenskar? ;)

I min kommun styr folkpartiet och man har därför valt att inte bara gå fullt ut med de riktlinjer som staten satt upp utan även gå ännu längre dvs ha en sådan skola som fp vill ha (de får ju inte igenom allt i regering /riksdag)

Resultatet på de åtta år man har styrt?

Betyg i årskurs 9 +14%
Lärarförbundets rankning bästa skolkommun +67 platser
Utsedd till Skånes bästa skolkommun av föräldraalliansen 2012
Arbetsron har enligt eleverna ökat med 10 procentenheter sedan 2010

Jag tycker nog att resultaten talar för sig själva :)

Är folkpartiet så stora i din kommun? ;)

Men intressanta siffror helt klart.

Men jag fattar inte. Varför skulle man be rasister (förlåt främlingsfientliga) om ursäkt för att Reinfeldt vädjar till oss i Sverige att hjälpa människor fly från krig, död och annat helvete?

Självklart kostar det pengar att hjälpa så många människor i nöd som möjligt. Vem har sagt annat?
Visst är det lustigt hur de som mest beskärmar sig över jihadister, islamister eller muslimer i största allmänhet samtidigt är de som skriker högst om att stoppa dem som flyr från det stenhårt förtryck och urskillningslöst våld och att "VI SKA HJÄLPA DEM I DERAS HEMLÄNDER"?

Jag hörde inte Reinfeldt, har bara läst om det, och tycker att det där med att öppna våra hjärtan är helt rätt. Dra en slutsats av rapporterna från t ex Syrien, Irak och Gaza och fatta att det påverkar oss också.

Visst är det lustigt hur de som mest beskärmar sig över jihadister, islamister eller muslimer i största allmänhet samtidigt är de som skriker högst om att stoppa dem som flyr från det stenhårt förtryck och urskillningslöst våld och att "VI SKA HJÄLPA DEM I DERAS HEMLÄNDER"?

Jag hörde inte Reinfeldt, har bara läst om det, och tycker att det där med att öppna våra hjärtan är helt rätt. Dra en slutsats av rapporterna från t ex Syrien, Irak och Gaza och fatta att det påverkar oss också.

Ja det påverkar naturligtvis oss också!
Vad jag hela tiden försökt säga är att vi, som stat måste sätta villkoren för hur vi ska hjälpa.
Jämför gärna med att rädda en drunknande. Det är bara en dumdristig som kastar sig i direkt och försöker hjälpa istället för att ta med sig ngt som han kan räcka personen i fråga....så att man kan släppa om man inte orkar själv längre. Det är väl bara några dagar sedan en "hjälte" drunknade i samband med ett livräddningsförsök, han blev i stället neddragen av den panikslagna som höll på att drunkna...

Ett asylhanteringsprogram i samarbete med och finansierat av EU är så som jag ser den rätta vägen att gå.

Hela invandringen går med en liten vinst för samhället idag. Med de senaste prognoserna gällande asylsökande så lär de svarta siffrorna växla färg till rött.

Eftersom den tunga minusposten är just asyl o anhöriginvandringen.

Man behöver, exempelvis ca 35 års arbete för att få en vettig pension.
Det innebär att man bör vara i arbete vid sin trettiårsdag,,,,,

4 fasen det är det de då när de spränger folk i luften i guds namn

Nästan en hel mening som nästan sitter ihop! Rekord!

Äntligen vet jag vad Avpixlat betyder! Det betyder att man inte får några pixlar alls när man försöker förstå verkligheten. Bara ett kompakt mörker som man sedan kan drömma ihop vilka fantasier som helst i. Tack för upplysningen.

Är folkpartiet så stora i din kommun? ;)

Men intressanta siffror helt klart.

Japp, ovanligt nog så är folkpartiet större än Moderaterna. De är näst störst efter S då. Styr med moderaterna och miljöpartiet. :)

Såhär ser det ut
Mandatfördelning 2010-2014
Arbetarepartiet-socialdemokraterna 18 mandat
Folkpartiet Liberalerna 15 mandat
Sverigedemokraterna 9 mandat
Moderata samlingspartiet 5 mandat
Vänsterpartiet 2 mandat
Miljöpartiet de gröna 2 mandat

Och så väljer vi att inte se det tredje största partiet :cautious:

Senast ändrad:
Jaha du väljer sanden, fine, det är ju ditt val :D

Då tar vi till statistik igen då.
I Skandinavien så har en majoritet av dem som dödats eller skadats i samband med terroraktioner, råkat ut för nationalistiska kristna åsnor istället för fundamentalistiska muslimska åsnor.

Då ska vi enligt ditt sätt att resonera kasta ut alla nationalister då?:sneaky:

Och vilket drömland (för din åsiktsinriktning) tar emot lågutbildade kriminellt belastade svenskar? ;)
jag kan tänka mig att gubben i månen gör det visste ni att tomten ska få asyl i månland

Nästan en hel mening som nästan sitter ihop! Rekord!

Äntligen vet jag vad Avpixlat betyder! Det betyder att man inte får några pixlar alls när man försöker förstå verkligheten. Bara ett kompakt mörker som man sedan kan drömma ihop vilka fantasier som helst i. Tack för upplysningen.
Okejnuskajagskrivaenmeningsomsitterihop, nöjd

jaha du glöm inte alfons åberg där har vi en stor rasse pch antifeminist man kan ju inte hitta ett slipsten om någon alla är ju han eller hon aldrig något slipsten

exakt! Kostnaderna kommer öka - just när de kommer hit. Och senare, när dessa är integrerade i vårt samhälle så tillför de skatt liksom all annan arbetskraft.
Sverige behöver en ökning av antalet arbetsföra och skattebetalande, nu när de förhållandevis friska 40-talisterna går i pension. De kan förväntas leva länge och det kommer gå åt stora pengar för att försörja dem. VEM ska pynta in pengar till deras pensionskonton om det är för få vuxna som jobbar och betalar skatt? Detta är ett reellt problem... (även om just mina närstående 40-talister böjar ta slut
En riksdagsman sa att det tar ca 5-10 å innan en invandrare kommer i egen försörjning. men det är att jämföra med de 20-25 år som det tar för en infödd svensk att göra dito.

Så ska SD vara konsekventa ska man inte bekosta några svenskars utbildning, inte ge barnbidrag, ingen fri sjukvård etc.... Det är ju bara utgifter.

En riksdagsman sa att det tar ca 5-10 å innan en invandrare kommer i egen försörjning. men det är att jämföra med de 20-25 år som det tar för en infödd svensk att göra dito.

Så ska SD vara konsekventa ska man inte bekosta några svenskars utbildning, inte ge barnbidrag, ingen fri sjukvård etc.... Det är ju bara utgifter.
Kommer det en ung grabb eller en ung tjej som redan kan det deras svenska generationskamrater kan med undantag från Svenska så är det en klar vinstaffär för Sverige.
Men Kommer det någon som är trettio år, inte kan engelska, inte kan läsa/skriva/räkna då är det en förlustaffär för Sverige.

Nu ska vi ju inte beräkna vinst eller förlust vid en etisks bedömning, men nu handlar det ju inte om en bedömning, det handlar om tiotusentals och då måste staten i en eller annan form finansiera det hela. Högre skatt, omfördelning eller minskad asyl/anhöriginvandring.

Det kan bli svårt att få fram lokaler till flyktingar som anländer om V får bestämma. Nu vill Jonas Sjöstedt förbjuda företag att göra vinster för att hyra ut till asylboende.

Kommer snart förslag om att förbjuda vinster när företag hyr ut till oss andra också?
Vad var det jag skrev tidigare...naiva idealister som inte hör hemma i verkligheten...

Men så vad ska jag då rösta på?
Jag har som sagt absolut ingen aning. Jag vill kunna fortsätta att leva och bo där jag bor. Jag vi ha naturen intill husknuten, utan att behöva se kraftverk och människans framfart så fort jag sticker näsan utanför dörren men tyvärr är "min sort" utdöende och inget som något parti (vad jag vet) bryr sig ett jäkla dugg om(SDs valkanpanj bortser jag från av andra anledningar) .

Jobbigt med mycket tankeverksamhet, de här med val :p
Vad är det konkret du vill?
Att det inte ska byggas vindkraftverk? Inga samhällen, inga vägar, inga elledningar, inga mobilmaster? För allt det är väl "människans framfart".

Eller handlar det om att värna landsbygd, fäbodbruk, ren mat och hållbart samhälle? Då finns det alternativ för dig. Det finns ett parti som har en stor del av sin medlemsbas i glesbygd och landsbygd och som aktivt arbetat och arbetar för att människor kan bo och verka på landsbygden. Det partiet som jag jobbar i.
det är min stora anledning att fortsätta jobba för partiet. Att det är det enda alternativet för oss som vill att hela landet, verkligen hela landet ska leva.
/tanten (C)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka