Nu är det slut...

Zuzzi

Trådstartare
han dog för ca en halvtimme sedan i min famn.... jag kan bara inte sluta gråta :cry:

Ganti.jpg

i mitt hjärta för alltid

Sv: Nu är det slut...

Stackare...vet hur det känns :cry:

Hittade själv en av mina marsvin döda idag på morgonen men jag har bara haft han några veckor och anade att allt inte stod rätt till, han var inte riktigt i hull och drack mycket men i övrigt var han pigg och glad och åt med väldigt god aptit så jag misstänker han kan haft ngt fel med njurar eller ngt annat sen lång tid tillbaka. Men man blir ändå chockad när man hittar dem :(

*kramar om*

Ganti :cry:

Vem ska nu he sönder nätet på burarna?
Vem ska nu jaga främande männsiksor?
Saknanden kommer vara stor!

RIP grabben!

Tack allihopa :cry: det är så tomt ute i kaningården

Utdrag från min dagbok

"såhär dagen efter känns det så mycket bättre...

torsdagskväll blev du hängig, fredagmorgon var du detsamma och fredagkväll var du förstörd. I höstas hände samma sak men du repade dig men kom inte upp i den vikt du hade tidigare.
Tänkte att det tar väl ett tag innan du lägger på dig men från torsdag till fredag rasade du i vikt så snabbt, helt ofattbart hur ett djur kan försvinna så snabbt.
På kvällen så försökte jag få dig att äta nånting men du åt några pellets sen ville du inte mer, orkade inte, och jag förstod att det var slutet.
En timme senare skulle jag gå ut och ge dig vatten med en spruta och du hade ramlat omkull och kunde inte resa dig igen. Du fick panik och sedan kom krampanfallen. Tog med dig in och satte mig i hallen för att trösta dig och jag bara grät. Ditt hjärta slog så fort.
Men efter ett tag blev hjärtrytmen lugnare, dina kramper slutade upp och du slappnade av, hjärtat slog långsamare än normalt och jag förstod att nu var det nära.
Klappade dig över huvudet och kinden som jag vet att du älskade... du låg där lång och avslappnad när du plötsligt gjorde en sista rörelse genom att kura ihop dig och försvinna... dina hjärtslag dog bort och du var borta för alltid

det känns så skönt att jag fick vara med dig ända in i slutet! Du slapp sluta ditt liv ensam och rädd. Min fina vän... vem ska nu sätta skräck för besökande i kaningården? Vem ska sätta katten på plats? Vem ska nu fylla tomrummet efter min älskade Hampus? Vem ska följa mig som en trogen vän vart jag än går?

Jag hoppas du har det bra med pappa Hampus nu på andra sidan mitt lilla busfrö som ditt namn betydde... det var du verkligen

älskade Ganti"

Ganti2.jpg

Jag lider med dig... :cry: Att de lämnar en efter så kort tid (jämfört med människans genomsnittsålder) är det det värsta med att ha djur, verkligen... Men du fick som sagt vara med honom till slutet. Det måste ha betytt mycket. Och vem vet, en dag kanske ni ses igen? :)

Stackare!! Vet hur mkt man kan fästa sig vid en kanin och hur hemskt det är när de försvinner! Min lilla ögonsten dog i höstas :cry:

Tröstkramar!!

ja det betydde jättemycket nu i efterhand, känns så skönt

han blev bara 2 år och 8 månader :cry: fött upp han själv och allting... har hans mamma kvar iaf. Hans pappa valde jag att avliva april -05 pga stora ålderstecken 8 år gammal :cry: :cry: :cry:

Nemen gud stackars dig! Massor av tröstkramar!

tack så jättemycket

visst ser han snäll ut? Men han hade ett fruktansvärt humör när han var på det humöret men var nog aldrig så arg emot mig som han kunde vara emot andra :love: :love:

hej

ooh... jag tycker så synd om dej...

jag gråter när jag läser din dagbok, för jag vet hur hemskt det är...

Har också förlorat den jag älskade så mycket...:cry:

Jag vet att det inte finns ord att säga som betyder tillräckligt mycket men jag tänker på dej, det ska du veta!

Tröstkramar till dig.
Han såg verkligen härlig ut på bilderna - och verkade väldigt speciell som du beskriver honom.
Har en gamling (9 år) hemma och jag nästan väntar på det hemska oundvikliga...men jag hoppas det dröjer.

Oj vilken jättehärlig kanin......
Lider med dig :cry:
Många tröstkramar från mig!!!!!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Tuggben
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 103
Senast: Sassy
·
Samhälle Blir lite irriterad på det fenomenet faktiskt. Ett erbjudande som skulle finnas hela veckan i livsmedelsbutiken här var slut redan igår...
Svar
10
· Visningar
755
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama