Nu är det bestämt. han får somna in...

Calazirya

Trådstartare
Husse har bestämt sig för att låta Atlaz somna in :( ...


Ville bara tala om det för alla Er som stöttat och givit Era åsikter ang problemen kring husses och min svåra situation


/ Totalt misslyckad :cry:
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Usch vad jobbigt för dig. Jag har läst allt om dig och Atlaz, fast jag har aldrig skrivit något. Man vill så gärna hjälpa, fast det går inte tyvärr. Tänker på dig och tycker nog att du har gjort rätt beslut.
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Du är inte misslyckad. Du har tagit ett mycket svårt beslut och det ska du hedras för.
Kom ihåg att du kommer att gå stärkt ur denna historia, även om det tar en tid av sorg innan du är där.
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Jag känner att det är helt rätt beslut, men det känns ändå som ett misslyckande...

Ingen vill ju känna att man misslyckats med sitt hundägarskap och tvingas till detta när hunden är så ung...

Men för både Atlaz och min skull så är detta enda lösningen...

Tack för dina åsikter, dom är guldvärda ( även när våra åsikter ibland går isär )

Tack även till Pitchi

/ C
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Det är förmodligen ett bra beslut. En GD är så enormt stor, så om mentaliteteninte är helt okey kan det bli riktigt riktigt otäcka förljder.
Man tycker du borde haft otur nog så att det räcker för en livstid.....
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Det är förmodligen ett bra beslut. En GD är så enormt stor, så om mentaliteteninte är helt okey kan det bli riktigt riktigt otäcka förljder.

Det är ju så jag tänker också + att Atlaz inte alls mår speciellt bra heller.

Hade varit ett helt annat läge om han var en liten hund, typ Jack Russel, då hade jag förmodligen kunnat ta hand om honom själv...

Men jag kommer ALDRIG kunna ha en så stor hund igen ..
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

/ Totalt misslyckad :cry:

Alls inte vännen..

All heder åt dig som verkligen försökt och som gjort det rätta hela vägen
a050.gif
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Känn dig inte misslyckad. Du har verkligen försökt att ordna detta! Hade du inte brytt dig om din hund så hade du gett bort honom till första bästa.

Heder åt dig som tagit detta otroligt svåra beslut. Många kramar.
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Jag tycker inte alls du ska känna dig misslyckad. Du har ju inte fått den här skadan på kul för at du vill. Ingen kunde förutse att det skulle gå så när ni skaffade er hund.
Att han får somna in nu kommer inte han lida av. Det blir nog värst för dig ett tag. Det är jättejobbigt att mista sin vän. Men man kommer faktiskt över det.

Många kramar!
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Tack alla ni för Era stöttande ord...

Som skrivet, detta beslut känns helt rätt men det gör det inte mindre jobbigt för det :(

GOD JUL på Era alla och krama om Era fyrfota vänner...
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Du är inte misslyckad, du kunde ju inte spå framtiden!

Du har försökt att ordna detta på bästa vis, du har inte heller lämnat bort Atlaz till vem som helst, en stor eloge till dig :bow:
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Jag önskar att jag hade kunnat hjälpa dig att slippa ta detta svåra beslut, men det är viktigt att man inser sina begränsningar och inte räddar till varje pris. Jag tycker du gör helt rätt eftersom det perfekta hemmet för Atlaz inte har gått att skaka fram och situationen nu är ohållbar.

Jag önskar dig en God Jul & Gott Nytt År!
/Duvan
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Du är deffenitivt inte misslyckad.......jag skulle vilja påstå att du är ett föredömme som hundägare!

En fras som du kan komma ihåg under ditt sorgearbete: Allt går över, en del saker tar bara lite längre tid!

Du ska se att när du kommer igenom värsta sorgen så kommer de jobbiga minnena kring Atlaz att blekna och du får njuta av de fina minnena du har av honom!

Skickar en tröstkram till dig!
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Ush så tråkigt, men säkerligen det bästa för allas del.

En stor tröstkram...........
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Har följt med lite i förra tråden... Vill bara säga att du är ett föredömme.. du gör det jätte bra! och som Tie sa så går det över, men tar lite längre tid..
En STOR Tröstkram från Minerva :)
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Tack åter igen för allt stöd..

Den 28/12 är det dags :( ..... Fy vad det trillar tårar nu...

/ Det gör så ont
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Det kommer att kännas bättre så småningom.

Jag tycker inte heller att du ska känna dig misslyckad.


ps. Om du skaffar en tax så kan du fortfarande ha en stor hund, de brukar ju tro att de är störst;)
Du kan få låna Nikita om du inte tror mig.:smirk:

Många Julkramar!
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

det var tråkigt!
har läst alla dina trådar och skickar massor med tröstkramar!

du är inte misslyckad detta var ju inte ditt fel!

god jul!
 
Sv: Nu är det bestämt. han får somna in...

Fy tusan så hemskt!

Men du vet, du är ingen hemsk matte. Det var inte planerat att du skulle skada dig så illa, vi är alla glada att du lever! Sen att du dessutom är stark nog att ta ett sådant här beslut visar verkligen på vilket stålkvinna du är!

Vi tänker på dig! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 215
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp