Nu är den här, min svängda westerngjord!!

Domino_s

Trådstartare
Igår hämtade jag ut den, och har nu det stora nöjet att få presentera min lilla svartas alldeles egna svängda westerngjord! :D

2013-01-26-859_5103a4269606ee5b05e2fd03.jpg

2013-01-26-860_5103a419e087c32c958e8f8d.jpg

2013-01-26-861_5103a40e9606ee5ae7ef8614.jpg

Mvh Domino_s

Sv: Nu är den här, min svängda westerngjord!!

Vart finns det såna? Pma gärna om man inte får "göra reklam" här

jag trodde den var omgjord hos sadelmakare (alltså bytt spänne), men jag missuppfattade kanske?

Är det en globus ronja gjord som är omgjord eller har du köpt den? har sett sådana där på westernsidor men just din är väldigt lik globus? :D

Svarar alla:

Det är en Chevalgjord som är inköpt hos min ridsportbutik, en av de större här i Småland. Sen är den skickad tillsammans med min gamla westerngjord (R.I.P) till deras sadelmakare som har gjort om den, bla flyttat över spännena och kortat ner lädret så att spännena skulle få plats innanför lädret så inget nyper.

Jag är supernöjd och längtar nu efter att pålla ska bli frisk så vi kan testa den..:laugh:

Mvh Domino_s

Jag mena den yttra känt på insiden, den är inte slätt, gjorden ser andvänt, jag undra om hästen har inte fått sår och gäller av den?

Jag mena den yttra känt på insiden, den är inte slätt, gjorden ser andvänt, jag undra om hästen har inte fått sår och gäller av den?

Gjorden är helt ny, jag köpte den i min ridsportbutik samma dag som den skickades till sadelmakaren. Hon har haft likadana tidigare utan problem..:laugh: Både dressyrvarianten och hoppvarianten, när vi höll på med vanlig engelsk ridning.

Sen använder jag även fårskinn över gjorden för att ge ännu mer komfort..

Mvh Domino_s

Gjorden är helt ny, jag köpte den i min ridsportbutik samma dag som den skickades till sadelmakaren. Hon har haft likadana tidigare utan problem..:laugh: Både dressyrvarianten och hoppvarianten, när vi höll på med vanlig engelsk ridning.

Sen använder jag även fårskinn över gjorden för att ge ännu mer komfort..

Mvh Domino_s

Ah, tänkt det var en av Din gamle english gjord som var omgjort till western.
Jag bli bara lite misstänke på den där känt, om hästen vissa tecken att vara "cinchy" då vet du var problemet ligger.
Fårskinn börda hjälpa.
Good Luck

Ah, tänkt det var en av Din gamle english gjord som var omgjort till western.
Jag bli bara lite misstänke på den där känt, om hästen vissa tecken att vara "cinchy" då vet du var problemet ligger.
Fårskinn börda hjälpa.
Good Luck

Absolut, börjar hästen kinka kollas alltid utrustning först!
Jag har för vana att alltid ha fårskinn till den här hästen då hon är lite känsligare över lag just vid sadelgjordsläget..:laugh:

Mvh Domino_s

Smart drag!

Får man fårga vad du fick ge för jobbet?
Vet ju att alla debiterar olika mkt, men så att man får ett hum?

Smart drag!

Får man fårga vad du fick ge för jobbet?
Vet ju att alla debiterar olika mkt, men så att man får ett hum?

Gjorden kostade mej 250,- (nedsatt med mer än hälften) och själva jobbet gick på ca 450,-.
Det är väldigt välgjort och grejer den här sadelmakaren gör håller för lång tid framåt! :laugh:

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 898
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?