Nu är det inge roligt längre

Sv: Nu är det inge roligt längre

Hoppas det kommer igång igen, skit i sovdoser å "meduciner" nästa gång så det inte avtar :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Min sambo kallade mig för sin 90-åriga tant de sista veckorna. Han tyckte jag rörde mig lika smidigt och snabbt ungefär. :D

2 veckor är ju inte så lång tid kvar, så bebisen kan ju lika gärna komma nu, ifall den är redo. Jag hade rejäla förvärkar i en månad och gick 8 dagar plus. Fast förvärkarna gjorde inte mycket nytta, jag öppnade mig inget nämvärt förrän precis när det var dags och då öppnade jag mig desto mer på väldigt mycket kortare tid, från nada till 5 cm på 30 minuter. Gissa om det kändes. ;) Och han var ute 5½ timme senare. Så förstagångsföderskor kan också ha snabba förlossningar.

Jaja, den ena förlossningen är inte den andra lik. Fortsätter hålla tummarna för dig! :banana:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Fortfarande inga regelbundna värkar i sikte. :( Har haft en del kraftiga sammandragningar under kvällen men inte mer än så.
Har legat däckad och sovit större delen av dagen, jag är verkligen helt slut efter gårdagen.
Nu ska jag krypa ner i sängen för natten och så ska jag be sambon prata allvar med bebis och säga att det är dags för henne att komma ut nu. :D

Nu skojar vi mest om det. Det finns inte så mycket mer att göra. Vi säger åt henne att hon är en lat liten tjockis som bara stannar i mammas mage för att hon är bekväm, men att förr eller senare måste hon ändå ut, så förr är ju bättre. :angel:
Hennes puls gick upp till 165 varje värk jag hade igår så hon bestämde sig väl för att födas är på tok för jobbigt. :angel::D

Vi kommer ju att få våran bebis tids nog. Det känns bara som att vi blev lite snuvade på det här. Att så kraftiga och regelbundna värkar bara kan lägga av sådär. Det är orättvist. :p
Hela vägen hem igår satt jag och svor mig genom värkarna och tänkte att gör det ondare än såhär så kommer jag att dö av att föda barn.
Och så la det liksom bara av.
Nåväl.. tableterna fungerade ju uppenbarligen. :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Kan berätta lite om min utdragande förlossning :

Natten till julafton vaknade jag flertalet gånger av värkar, men somnade om igen och dom blev inte intensivare. Går upp på julaftonsmorgonen och det "plaskar till" i trosan. Ringer förlossningen, de vill att jag kommer upp trots att jag inte har några värkar, för att kolla om det var vattenavgång.

Väl inne kollar dom kurvan som visar 0, läkare kollar om det var vattnet som gått, vilket det inte var, så det var bara att åka hem.
(BM, berättar att det finns något som dom kallar "förvatten" som kan komma som bara en svätt utan att själva vattnet gått.)

Hela julaftonen känner jag mig lite konstig och har någon molande känsla i magen och en massa sammandragningar, dock inga värkar.

Natten till 25:e sov jag nästan ingenting hade oregelbundna värkar som efter några stycken avtog.

Nästa dag låg jag i soffan i princip hela dagen och "klockade" värkar som hela tiden bara avtog.

På kvällen blev värkarna intensivare och jag hade bara några minuter mella flera stycken, så då ringde jag och sa att nu kommer jag!! Jag ville inte behöva knöla iväg sonen till mormor på natten, om vi behövde åka senare.

Som tur var hade dom gott om plats, så vi fick stanna.
Jag gick runt på forlossningen, kollade på tv och drack nyponsoppa allt medan värkarna kom tätare.
Sen var det dags för ny kurva, då stannade värkarna av helt :cry: och bebis hade somnat :confused: Så jag fick dricka massa saft för att väcka bebis som då behagade att vara aktiv och sparkade en stund.

Eftersom inget hände föreslog BM att jag skulle ta några smärtstillande och något att sova på, så att jag skulle få vila lite.

Låg i sängen ca: 1 timma sen fick jag såna jäkla värkar att jag höll på att svimma, började skaka okontrollerat. Ringde på BM som undersökte och fick se att jag var helt öppen!! (på ca 5 min):eek:

Jag hade inte tagit någon smärtlindring tidigare men nu slet jag tag i lustgasen.
Kände omedelbart att jag ville krysta och ut kom lillen på 3 krystvärkar! :banana:

Trodde aldrig att det skulle gå så fort eftersom jag inte ens hade haft några "riktiga" dunder värkar som jag hade med 1:an, men med honom hade jag krystvärkar i en timma, så jag måste ändå säja att jag hade en ganska smidig förlossning (när den väl satte igång)

LYCKA TILL!! (du kanske t.om håller på just nu?)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

MiniFrida är på väg!!

Frida är på väg till BB nu. Jag fick ett sms för ett litet tag sedan där det bland annat stod
"Vattnet har gått så vi är på väg mot sunderbyn nu för att föda barn. :) heja bebis!"

Så SNART! :banana::bump::banana:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

(BM, berättar att det finns något som dom kallar "förvatten" som kan komma som bara en svätt utan att själva vattnet gått.)
Det finns ju två fosterhinnor, och om bara den yttre brister så kommer det väl en skvätt vatten, som funnits mellan hinnorna. När det går hål på även den inre kommer STORA plasket :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

MiniFrida är på väg!!

Frida är på väg till BB nu. Jag fick ett sms för ett litet tag sedan där det bland annat stod
"Vattnet har gått så vi är på väg mot sunderbyn nu för att föda barn. :) heja bebis!"

Så SNART! :banana::bump::banana:
Oh vad spännande! Lycka till!!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det finns ju två fosterhinnor, och om bara den yttre brister så kommer det väl en skvätt vatten, som funnits mellan hinnorna. När det går hål på även den inre kommer STORA plasket :D

Då bestämmer vi att det var "stora plasket" nu - för bebis SKA komma, eller hur! :)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

kl


hejaheja bäbis! hoppas du snart vill titta ut!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Heja bebis heja bebis heja bebis!!
Denna gången ska det väl ändå gå vägen!

Önska henne lycka till från buke !!
:bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

kl

Go Frida, go Frida!!

Hoppas allting går bra och att bäbis verkligen vill ut denna gången!!
:bump::banana::bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

oooh! spännande! :D
lycka till frida! hoppas pappsen inte svimmar :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag är helt övertygad om att det var stora plasket :D Många av min kompisar har åkt in och vänt och så tillbaka dagen efter igen på riktigt!!!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Pappsen verkade knappt nervös i söndags i alla fall, han kom till mig och lämnade hund då :P
Fast han är säkert nervös nu.

Heja Frida - Heja bebis! (igen, jag vet)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp