Nu är det inge roligt längre

Sv: Nu är det inge roligt längre

Åh, jag som precis tänkte på henne när jag duschade, undrar hur det går. Om hon är där? Mitt uppe i allt? Har fått?

Spännande som sjutton!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag vågar inte tänka på hur fort det kommer gå när det är dags för mig nästa gång :eek:

Inte jag heller. Vad jag vet kan man få bli igångsatt om man tenderar till att ha rejsförlossningar. Jag hade ju en rejsförlossning första också, och då blev jag ändå igångsatt som brukar göra det seeeeegt. Brrr.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Min kompis fick första på 4 timmar, andra i taxin halvvägs till BB, tredje efter 8 timmar och fjärde efter 8 timmar, så det finns nog inget säkert tecken.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

*kl*

Tar mig friheten att meddela att jag just fick ett sms från Aningsfull som är på väg till förlossningen nu! :bump: 4 min mellan värkarna sen en timme tillbaka. Får se om det blir nån bäbis eller om det bara är ett väldigt rejält falskalarm.

/Jenny - nervös "bonusmoster"


Håll oss uppdaterade!! / smånervös hundvakt som visserligen kommer få sms senare, men ändå...
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Hon kanske smiter in och uppdaterar själv, men jag fick nyss sms att de fått komma hem, hon är fullpumpad med smärtstillande och så har hon fått nåt att sova på, för någon bäbis blir det nog inte inatt.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Här har jag missat någonting...spännande. :bump:

Hoppas att det sätter igång på allvar snart Aningsfull, så du slipper få en utdragen förlossning.

Håller tummarna. :bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

ahhh hon har fått bricanyl och morfin det mår man gött av :angel:
Synd det var falskalarm... jag som stod redo att åka och baby-nappa :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Låter likt min andra förlossning som startade med första värken kl 3. Satte mig vid datorn och väntade på killen (särbo). Han kom efter en kvart. Ringde barnvakten 3.30. Hon kom också efter en kvart.
Då tänkte jag hoppa in i duschen men killen ville att vi skulle åka in. Åkte vid 4.
Blev inskriven 4.55 och bebis var ute 5.02.
Jag fattade inte alls att det var så nära. Är rätt glad att killen inte lät mig duscha hemma.

Men barnmorska sa att det inte betyder att nästa eventuella förlossningen kommer gå ännu snabbare. Men att jag kanske ska åka in rätt tidigt då.

Första blev jag igångsatt med, det tog 8 timmar från första värken.
Båda gångerna gick vattnet precis samtidigt som bebis kom ut.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Efter en hästdos av grejer att sova på och smärtstillande har jag vaknat (nästan). Värkarna har avtagit helt nu. Så vi får se när bebis har tänkt att komma. Har varit hos BM här på vårdcentralen nu på morgonen men inget mer har hänt.
Hur som helst har det varit skönt att få sova en hel natt. Jag är trött och alldeles skakis och kan knappt stå på benen så jag ska äta och lägga mig och sova igen.

Igår trodde dom att bebis nog bara var några timmar bort och erbjöd oss att stanna på förlossningen och låna säng att sova i där men vi valde att åka hem (den egna sängen är alltid bäst) och det gjorde vi nog rätt i för nu är det dött som i graven.

Trist. Jag hade hoppats på bebis.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Stackars dig! Du har mitt fulla stöd och medlidande...

Jag kom att tänka på en sak. Jag har tre barn, med alla tre så var det ett koppel runt mig som började tjata om när bebisarna skulle komma. Som till exempel, mormor, farmor, syskon, kompisar osv....

Men du har snart hela buke som väntar....du har över 3700 visningar på denna tråden och alla väntar vi så vi snart föder själva i det tomma!!!


Lockar liten mini-aningsfull, kom ut så ska du få komma till tant millus o klappa söta ponnyer....eller funkar detta bättre, kom ut nu så ska du få komma till tant millus o titta på STOOOORA traktorer:bump::banana::bow:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det är ju på gång att sätta igång. Helt klart! Blir det inte idag så blir det inom de absolut närmaste dagarna.

Jag studsade upp i morse för att kolla Buke hur det gått :D

Eller nåja.. Studsade och studsade... Stånk och stön och så toaletten. SEN rullade jag fram till datorn ;)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Passa på att vila ordentligt!! Det där med att röra på sig för att skynda på förlossningen, det gäller ju liksom under den aktiva fasen. Under latensfasen är det alltid bäst att ta det lugnt och spara på krafterna. Käka lite, sova om man kan, slappna av. Det är ju ingen slump att de flesta förlossningar startar på natten - det är väl för att vi är lugna och avslappnade då. Oxytocinet, som styr livmoderns sammandragningar, utsöndras ju när vi är lugna och trygga.

Oj ursäkta föreläsningen, LYCKA TILL nu! Tids nog kommer bebisen ut och det är så spännande att läsa (för precis ett år sedan väntade jag själv - jag hade ju samma BF-datum som du).

:bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Egentligen har jag 2 veckor kvar till BF så det är ju lite för tidigt för att hoppas på bebis redan.
Men det känns så.. argh. Jag har gått med värkar sen i fredags med bara korta uppehåll. Så när det under söndagen var regelbundna värkar med 7 minuters mellanrum hela dagen och sen gick ner till 4 minuters mellanrum på kvällen så tänkte vi att nu är det väl ändå dags.

Det känns så orättvist att gå med värkar så lång tid och ha haft så ont och så har det ändå inte hänt så mycket.
Jag hade ju beställt en förlossning som Pmm. :angel:

Även om jag är skittrött är det svårt att sova. Så fort man får en sammandragning ligger man liksom och hoppas att det ska komma fler nu.
Men nej.. helt plötsligt är det helt dött. :(

Nåväl.. bebis kommer ju tids nog. Nu ska jag bara försöka bli människa igen för hela helgen och speciellt gårdagen har tagit på krafterna. Jag kunde knappt gå i trappen imorse för att jag var så trött så jag är nog ändå inte i nåt tillstånd att orka föda barn just nu. Även om både jag och sambon småfnissade lite över att man som 21-åring helt plötsligt inte längre får till hur man rör fötterna i en trapp och ibland råkade ställa ner foten på samma trappsteg igen och liksom snubblar på sig själv när kroppen rör sig uppåt fast än fötterna inte gör det. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp