Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver du inte vara.. jag har glömt allt om två månader haha Jag har ju kunnat allt detta tidigare men sen har man haft för många unghästar för länge och då blir det en annan ridning.. suck!

Sen tränar man för sällan, är ju ett mirakel att jag är här nu liksom.

Men igår fick jag känna på en helt annan nivå på galoppen, sprången är ju lika stora men man har helt plötsligt massvis med tid att komma in på linjerna eftersom det är så i uppförsbacke, nästan så man kan sitta och dricka kaffe på kortsidan innan hörnet! grymt häftigt! Sånt man glömmer bort när man bara rider unghästar...

Det är när man lärt sig sånt(och har haft sin häst ett tag iaf) som man tycker det är så där kul att rida andras hästar. Då inser man att alla jobb, även om ens hobby är densamma, blir rutin, jobb och måsten.

Kul att du är där igen. Där man kommer till ridning på annat vis.

Haha.. Jag lär vara på nivå lära mig rida lätt när jag får börja igen.

Behöver du inte vara.. jag har glömt allt om två månader haha Jag har ju kunnat allt detta tidigare men sen har man haft för många unghästar för länge och då blir det en annan ridning.. suck!

Sen tränar man för sällan, är ju ett mirakel att jag är här nu liksom.

Men igår fick jag känna på en helt annan nivå på galoppen, sprången är ju lika stora men man har helt plötsligt massvis med tid att komma in på linjerna eftersom det är så i uppförsbacke, nästan så man kan sitta och dricka kaffe på kortsidan innan hörnet! grymt häftigt! Sånt man glömmer bort när man bara rider unghästar...
Ja DEN känslan har jag inte haft sen min Grå!! Och det var 2009....:cry:

Igår går gick dotterns träning mycket bättre, jag kunde se halva passet, var å handla mat första:)!
Maken har köpt en värmebalja till hästarna!

Äldsta dottern ska sköta stall och hästar i em men fasen vad jag kommer på mig att inte lita på att det blir väl..Kontrollbehov..nee;).
Funderar på att åka och promenera Bellona. Måste bara tvinga mig att inte göra något för det är klart, får hon inte göra allt så lär hon sig inte rutinerna heller.

Ska till G-kås i em. Har inget hästrelaterat förutom biotin och vantar på listan men det kaaan ju slinka med något annat..
Å vad jag vill rida och träna..blä..

Igår var Grå lite trött så vi jobbade med en gigantisk arbetspiruett istället, inte lika jobbigt! Han är så positiv och duktig! Kämpar verkligen på! Fick lite fina foton ur filmen som vi tog! Idag blir det promenad ut i skogen bara och så fortsätter vi på lördag! På söndag åker vi hem, sen får han vila i 4-5 dgr!

Stråla är sjuk och distriktveterinären pratade om allt från virus till hjärtsvikt och jag har panik. Imorgon ska vi till kliniken så ni kan få hålla tummarna.

Förresten kallade veterinären Stråla för "gamla gumman" alltså ursäkta, en dam i sina bästa år. Gammal, humpf! :rage:

Och jag tränade i fredags för första gången på drygt 8 veckor (pga benflisan)
Det gick ok...
Traven kändes bra, lite som att ta vid där vi slutade.
I galoppen blev hon himla taggad och vill ge sig iväg men stundtals ganska ok.
Iaf sugen på att träna mer!

Stråla är sjuk och distriktveterinären pratade om allt från virus till hjärtsvikt och jag har panik. Imorgon ska vi till kliniken så ni kan få hålla tummarna.

Förresten kallade veterinären Stråla för "gamla gumman" alltså ursäkta, en dam i sina bästa år. Gammal, humpf! :rage:

Ska hålla tummarna för er imorgon!

Jag var hos sjukgymnast igår. Han trodde muskelskada och uttänjd ledkapsel om min axel. Men han tyckte det var aktivitet i musklerna. Så det borde inte vara någon större muskelskada. Han trodde på rätt snabb rehab.
Jääääätteskönt!

Pålle går mest och skrotar. Hoppas vi kan komma igång snart med lite jobb för hand iaf.

Grå i all ära men när man sitter upp och Hille så inser man bara att en sådan häst får jag betala minst 1 miljon för att få igen! Funderar på att klona honom! Det måste väl bli billigare :laugh: Man kramar tygeln, hela fronten reser sig och hästen far upp i passage... :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 019
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar