Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SKOJAR DU din fuskfia????? Har du lämnat honom på bootcamp? Fyyyy vad orättvist, jag ska boka in Pållan direkt!Grå är kvar... han var ingen Hero, han var för långsam
SKOJAR DU din fuskfia????? Har du lämnat honom på bootcamp? Fyyyy vad orättvist, jag ska boka in Pållan direkt!
Vi har inte hunnit göra så mkt än, jag kom ju ner på onsdag em och red själv i ridhuset, på torsdag red jag bara knappt 30 minuter lösgjörande , H kollade , sen på fredag red H lite mer samlande. Hon har en bra övning som talar om ganska mkt om mkt Det var coolt. Grå såg ut som han skulle kunna göra en galoppiruett vilken sekund som helst så han tog övningen fint, vinklade om bak grymt bra! Nu får han vila i helgen , sen åker jag ner på onsdag igen. H hinner förhoppningsvis rida både måndag och tis och jobba lite mer på traven och öppna-skänkelvikning-öppna osv så han lär sig att han kan sätta sig mer i traven! Jag åker hem på Söndag igen och sen börjar jag jobba igen på torsdag!
Lyx att tränaren rider!
Vad var det för övning som var så avslöjande?
Avslöjande var kanske inte riktigt rätt ord egentligen, givande kanske? Genom att positionera hästen i övningen så lär man dom rätt fort att vinkla om! Nästan som Kyras fyrkant men ändå inte då hjälpgivningen inte är riktigt samma!
Jag får återkomma med korrekt info! Minns inte riktigt bra .. Red övningen själv senast i mars men då i ett helt annat syfte då han gärna ville ducka ner innan hinder, då använde vi den i fältsits i stor galopp på ett stort fält- sitta ner- som inför ett hinder- sväng för att få upp honom på bakbenen. Alltså man lär hästen i sväng men sen behöver du inte svänga utan använder bara samma hjälpgivning eftersom du inte kan svänga innan hinder men hästen kopplar direkt! Sen dess har jag bara behövt använda det ett par ggr och sedan slutade han ducka ner då han hade lärt sig att vinkla om vid halvhalt!
Nu var det ju ett annat syfte i dressyren genom att få till samlingen mer även om principen är densamma eftersom omvinklingen gör ju att dom inte kan ducka ner i hoppningen heller men att det i hoppningen inte handlar om samling på samma vis.. ja du fattar vad jag menar! Men han kom ihåg övningen direkt sen i våras och han blir ju 7 år nästa år så nu måste han kunna samla sig mkt mer! Eller framförallt så orkar han det nu på ett helt annat sätt än i våras! Det är coolt hur lite man måste göra för att få väldigt mkt! Me like!!
Ska få det på film!
@fio Kan du utveckla vinkla om för en lantis och gröngöling
Ja och jag är gröööön av avundsjuka!Nu är jag nere i Skåne igen och ridit ett pass.. halleluja hur jävla många aha upplevelser man kan få! sen hade vi sitsträning i köket på en stol! och nämen ååh vad grov man är i hjälpgivningen när H visar hur lite rörelse man ska använda.. jag blir helt matt!
Ja och jag är gröööön av avundsjuka!