Blixtrande huvudvärk men inge klokare ang. Bellona.. Såg bättre ut i skritten. Böjprovsreaktion som hon värmde ur. Behandling cortison i leden och så 14dgr metacam, sedan varannan dag i ytterligare 14 dagar
samt att jag kan ska ut och promenara 20-30 min om dagen. Efter detta ska vi höras på telefon om det ev blir lite uppsutten skritt sen..
Suck..blir knäpp och tycker det är för himla ledsamt och drygt spec som jag hade en avställd, sedan konvalescens period på det innan denna veterinären som beslöt "operation upprensning". Vilket ju iof är bra men ledsamt att perioden innan liksom känns onödig med tex stötvågsbehandling ggr tre..har ju liksom två timmars enkel resa också..
Sen att det tar tid är ju en sak jag är införstådd med men känns ändå som jag varit närmre ett ev. tillfrisknande om det varit veterinär nr två direkt..
Riktigt otäckt att köra första biten, även hem. Gled bakåt i en uppförslänt med hela härligheten men som tur var när jag var framme på gården så det var att lasta ur och ta in Bellis för att sen flytta släpet. I södra Halland vart det barmark och fina vägar iallafall
..
Någon som har tips på hur förlänga ät tiden i box? Dom kommer ju tyvärr ut betydligt senare på morgonen när gubben släpper ut och det finns tyvärr inte riktigt möjlighet att jag tar morgnar innan jobbet själv då stallet ligger åt fel håll..
Bellona är gga glupsk. Kan ju öka grovfodret ytterligare inne.
Idag får dom ca 8 kg hö inne uppdelat på insläpp samt natt/kvälls fodring vid halv tio och sen ca 5 kg var ute i hagen. Ska öka utematen men måste hitta något som är smidigt att packa/bära i..
Ville helst haft hösilage och fri tillgång..
Sen..vattentunnor med eluppvärmning, någon som har erfarenhet av sådana?