@fio Hon är efter Canterbury och vad jag förstått lämnar han trevliga avkommor i alla tre disciplinerna tror jag! Rut är nog väldigt lätthanterlig och trevlig bara jag som inte har några kids att jämföra med.. Lite rädd om bakhovarna men det funkar fint nu.
@tuaphua Så surt med gården..Tråkigt för er. Men vad det låter häftigt när du beskriver arbetet med din lille häst!!!
Har man trollman blir det pippliga knoppar..
Så vi har åkt en sväng i hästfinkan idag! Duktig Ruta!
Söt hon är rutan! Himla trevlig uppsyn!
Kl
Min skrutt fick jobba för hand lite idag. Jag har legat med feber några dagar. Men idag var jag bättre. Så nu skulle ngt göras.
Pålle var urtrött efter att ha vankat i hagen hela natten. Han låg och sov när jag kom ner. Så jag satte mig och gosade en stund innan vi reste på oss och gick ut.
Han var helt ok idag. Inte riktigt lika bra som sist. Men det var inte jag heller.
Han fick ha dubbelskrot i truten idag igen. Måste hitta ett fint pannband till kandaret bara i gömmorna. Och antingen banka ut överskänklarna på stångbettet eller köpa längre..
Tänk att man kan vara så fin trots att man är oborstad, har sommarfrisyr, sommarkula etc: