Härligt
@tuaphua att du varit i sadeln men tråkigt att du fortfarande inte är kryare..
Vågar man fråga hur det går med gården..?
Vi hade nya spekulanter idag och till denne hade jag nästan kunnat skänka bort Rutan
!
Tävlar både ft och dressyr samt bor inte så långt bort.
Hon gillade henne jättemycket, både att hon rörde sig riktigt bra och var vacker och tyckte hon var synnerligen välhanterad och trevlig i huvudet, det var ju riktigt kul att höra.
Dock vill hon ha 170+ häst och det blir hon inte...
Var ju hos gubbens chef igår för att diskutera lite kring stallet där hästarna ska bo..Känns bra på de mesta punkter..400 spänn i kallhyra per häst och då ingår ridhus det tror jag inte vi prutar på
..
Är bara fyra boxar varav två "hyrs" av en bekant till dem.
Stor sadelkammare som för dagen är fylld av bröte men det fixar väl sig innan vi kommer och stor foderkammare, annars inga faciliteter men jag får ju hjälp med in/utsläpp och fodringar..
Kruxet är ju bara att jag inte klickar ett något med den andra hyresgästen
..
Är ändå ganska tolerant men fy, vad dålig energi jag fick, han och hans fru var också med på middagen igår..
Han är väl närmre 70 bast och hästarna hans likaså..
Riktig besserwisser utan att egentligen kunna eller ha gjort ett något och snål attan. Men var och en har ju sitt foder så jag får väl hålla lagom distans och en trevlig ton.
Turligt nog finns det ett till inackorderingstall till som drivs av en annan så man får väl lära känna dem och se om vi kan få ut någon instruktör och lite annat skoj..
Väldigt trevlig miljö och fina hagar och som sagt, ridhus och fina ridvägar!
Är bara orolig att han kommer ha synpunkter på mina göranden men å andra sidan har jag ju det redan på hans även om jag kanske inte yppar dem.