Jag är jätteimponerad
@Tessalonica över vilket fint arbete du gjort på Julia! Vad duktig du är
!
Knöligt med Hedda..Blev det hingstbyte också eller kör ni på samma
@Maui? Å, fy, med dina skador, hoppas verkligen du blir hjälpt. Sjukvården är många gånger skruttig idag..
Här är det stiltje på träningar mm. Ja stora barnet hopptränar Loppis lite grann. Ska idag ner med Bellona för vetcheck. Sköt på det förra veckan då det var så varmt. Tråkigt men iom att hon har ganska dåligt driv, jobbigt med vänster galopp, har fallit ur och är fortsatt svullen hasled där jag trodde det var lymfangit ( vilket det givetvis också kan vara sviter efter..) Så känns det justare att göra en ordentlig koll.
Red i förrgår annars har hon gått ganska spartanskt men då var hon "oriden" men pigg så jag red igenom lite mer och hon kändes riktigt fin, finare än på länge..Då tänkte jag att en veckas intensiv ridkurs hade varit bättre för oss
..
Men jag vill kolla upp, ev ta prover om dom inte misstänker något i extremiteterna.
Takten är ren men viljan och bjudningen sämre samt problem med vänster galopp att hon bryter av eller inte vill..
Å jag vill inte bråka/kräva om jag inte är helt säker på att hon är oki..
Sen kan hon ju vara en häst som inte gillar/pallar utedrift på sommaren men vi får se.
Hoppas innerligt dom inte hittar något bestående eller icke behandlingsbart. Lilla fina hästen
..
Lite ledsamt är det att aldrig komma i ordning och hitta kontinuitet i träning mm. Å jag vete tusan när jag gör det för nu är det så mycket olöst om hur det liksom kommer att fungera..
Ibland känns det som dumt att sälja lilla Rutan för det kanske är först då, om tre-fyra år som jag landat.
Men det är betydligt enklare att bara ha två "färdiguppfostrade" hästar
än en liten busa om man ska ha andra till att sköta om det delvis åt sig..
Ska troligen ha inackorderat hos min makes chef där dom hyr och då blir det ridhus på gården också. Får en dryg mil dit om vi hyr där men behöver jag bara åka en gång om dagen så är det ju inga större problem..
Vi ska ev. hyra ett sött litet torp eller en gammal syfabrik mitt i byn. Har ju gott om tid att fundera, he, he..nope.
Men kan säga som så, det känns inte alls orolig för det löser sig med boende för folk och fä. Nu när husaffären är klar. Däremot, hjälp, vad jag har mycket att röja..Garage och ladugård fullt i bröte+270 kvm med en vind..Uj, uj.
Loppan är galet pigg och glad iallafall..Dottern var väldigt spänd och lite för hård i handen i början av passet som bilderna är från men vad dom ser ut att ha roligt också. Loppans öronspel när dom hoppade bana mot slutet var
..