A
avslutat medlemskap
Angående vatten och kokning så finns det ett bra internationellt ordspråk, "Big bubble-no trouble." Om jag kokar vattnet? Inte en chans, har druckit sjövatten - brunnsvatten och Östersjöns bräckta vatten samt vatten från slangen i ladugården och från fler udda ställen hela livet och har aldrig blivit det minsta sjuk. Lägg där till opasteuriserad mjölk sen födseln och livsmedel från en kyl på somrarna där renligheten absolut inte var nån dygd (bonden och sonen travade bara in med ladugårdsstövlarna på och slog sig ner vid bordet) så har ni statusen på min uppväxt. Kanske inte underligt att magsjuka och dylika krämpor gått mig helt förbi.
(Apropå saker man bör låta bli, ät inte chokladglass i ladugården och mjölka samtidigt, det är inte säkert att chokladglassen droppat på fingret när man tittar ifrån,,,,,,,men det märker man på smaken.)
(Apropå saker man bör låta bli, ät inte chokladglass i ladugården och mjölka samtidigt, det är inte säkert att chokladglassen droppat på fingret när man tittar ifrån,,,,,,,men det märker man på smaken.)