Noskvalster?

Gecko

Trådstartare
Min whipet tik har igår och idag nyst hur mycket som helst. Tycker att det har varit värre idag. Det rinner lite genomskinligt i hennes näsa. Sen har jag läst att hundar väldigt sällan är förkylda och då undrar jag om det kanske är noskvalster eller om hon är förkyld?
Har ringt min vetrinär och väntar på att hon ska ringa tillbaka.
 
Sv: Noskvalster?

vad sa vet? mina har aldrig nyst "utåt" när de haft noskvalster. man brukar behandla efter symptomen (interceptor) eftersom det är väldigt svårt att se några kvalster ens om man söver och spolar.
 
Sv: Noskvalster?

En hund som har noskvalster drar luft djupt inåt..eller hur man ska förklara..Man kan likna det vid ett litet "astmaanfall"..Väldigt smittsamt och väldigt återkommande. Hon kanske bara är förkyld?
 
Sv: Noskvalster?

När vet ringde frågade hon om hon just drog inåt men det har hon nästan inte gjort nånting. Då frågade hon om hon nyser så att hon nästan ramlar omkull och det har hon verkligen gjort. Då sa hon att det kan yttra sig så också. Sen frågade hon om det rinner i hennes ögon för att tårkanalerna kan också bli irreterade av noskvalster. Och det har det gjort. Så hon trodde att det var noskvalster. Ska in idag med henne och få medicin då.
 
Sv: Noskvalster?

När våra pudlar fick noskvalster nös de så de slog nosen i golvet. När de börja bli friska lärde vi de: "Är du förkyld?" så nös de och fick en godis... kvalsterna drog med sig en kul partytrick!
 
Sv: Noskvalster?

Ja, det var alltså inte det att de slog nosen i golvet som var kul utan just då var det ju synd om dem... med medicin gick det ofrivilliga nysandet över väldigt snart.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 147
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 796
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp