Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev tävling och han fixade 3/4 sök väldigt fint. Han har inte fattat att träbänkar är till för att leta gömmor på utan han hoppade upp på alla han såg och välte en sista söket var bara träbänkar så det klarade vi inte men jag är väldigt nöjd med debuten!@fryckan blev det tävling?
Vi tränade vid skidstadion idag, där fanns det många bra ställen att gömma på. Frej och träningskompisen Zelda var duktiga och glada . Kan bara inte låta bli att tänka på hur det skulle vara att söka med någon av snökanonerna igång .
Det blev tävling och han fixade 3/4 sök väldigt fint. Han har inte fattat att träbänkar är till för att leta gömmor på utan han hoppade upp på alla han såg och välte en sista söket var bara träbänkar så det klarade vi inte men jag är väldigt nöjd med debuten!
Var första tillfället på NW steg 2 i förrgår. Började med fordonssök och introducerade även lagerblad. Båda gick fint men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas träna så mkt fordonssök på egen hand, jag tycker det är svårt med en liten hund att inte få den att gå upp med tassar på lacken samt gå under fordonet. Spec när en inte får "neja" hunden i söket.
Hur gör andra med nybörjare? Min hund är typ 30 cm hög och det är rätt naturligt för henne att sträcka sig genom att gå upp med tassarna....
Humla och jag går vår första NW-kurs, och har precis kunnat göra (sjuuuult lätta) sök hemma! Det är jättekul
En sak jag funderar på som är långt borta för oss dock, är detta när man tävlar på flera dofter. Har man olika kommandon för olika dofter, eller är inte dofterna närvarande på samma prov?
Aha! Så man behöver inte urskilja specifika dofter , det känns ju lite enklare då Om vi nu skulle ta oss så långt som till hövligtDofterna följer med "upp" så när ni är i klass 2 kan det vara eukalyptus, lagerblad, eller båda. (Och i klass 3 läggs lavendel till de båda andra.) Finns ingen anledning att lära in specifika signaler för varje doft, finns någon av dem i banan så är det rätt. Det är alltså aldrig fallet att en inlärd doft är en störningsdoft ibland, så det räcker med att hunden gillar doften/dofterna och förstår uppgiften så kan ni starta med vilket ord som helst.
Precis, du behöver bara kunna se att hunden hittat något.Aha! Så man behöver inte urskilja specifika dofter , det känns ju lite enklare då Om vi nu skulle ta oss så långt som till hövligt
Totoro, snaaaaart 11 månader, tog doftprov för eukalyptus idag.
Och sen gick vi en clear round TSM
Lite väl långsam på behållarsöket, men jag kan faktiskt inte klaga ändå. Väldigt kul första försök.
Tack! Lycka till på söndag, vart ska ni?Haha, jag tycker att han var snabb! Jag tror att jag får vara glad om vi klarar något av söken inom tiden på söndag. Kanske bra egentligen så vi garanterat inte blir placerade . Skulle bli så lång seg dag då!
Jag tycker Totoro är jätteduktig som fixade alla sök!
Tack! Lycka till på söndag, vart ska ni?