Norrtälje vs Värmdö?

MissFideli

Trådstartare
Vilket är bäst att bo i? Söker på sikt ett boende på landet i hus (helst eget, men hyra funkar) och vill gärna ha bra med hästar omkring.
Vill ha bra kommunikationer in till stan.

Om man tittar på blocket så är det större utbud på hus att hyra runt Norrtälje och till vettigare priser.
Går buss mellan Norrtälje och Stockholm. Turtätheten har jag mindre koll på.
Värmdö har jag ingen koll på alls.

Det går bussar mellan Norrtälje och Stockholm varje kvart, senare vardagskvällar var 20:e minut och senare helgkvällar en gång i halvtimmen, om mitt minne stämmer. Så väldigt bra förbindelser till Stockholm, under förutsättning att man bor med bra förbindelser till Norrtälje om man nu vill bo på landet.

Spontant skulle jag säga Norrtälje. Det är billigare med både hus och häst och faktiskt bättre kommunikationer till stan än från Värmdö (d-v-s bussen går oftare + att det oftare är trafikproppar på Värmdöleden).

Dessutom är Norrtan en otroligt fin liten by (eller vad man ska kalla det) :love:

Säger också Norrtälje. Många bussar som går ofta och som brukar ha lätt att ta sig fram. Bussarna från Värmdö blir påverkade av ombyggnaden av Slussen vilken kommer att pågå i flera år till.

Norrtälje har många fördelar, men säger ändå Värmdö. Vägen Sthlm-Norrtälje känns som en evighet, det gör inte vägen Sthlm-Värmdö :) Tycker jag iaf.

Värmdö närmare och helt fantastiskt. Bott här i 16 år nu, men dyrt både boende och stallplats. Norrtälje har jag också bott, det passade inte för mig :)

Prismässigt tror jag det är bättre i Norrtälje. Jag inbillar mig också att det nog är lättare att hitta.
Hästar finns det mkt... Och jag har sett att det även där är lägre än runt sthlm

Värmdö är fantastiskt! :love: Det är däremot rätt dyrt. Jag vet inte så mycket om Norrtälje men skulle nog kanske ändå välja Norrtälje då det är bättre priser och större tillgång på olika typer av stall. Fast jag hade aldrig frivilligt bosatt mig norr om stan :angel:

Håller med övriga:
Värmdö är fint och känns närmare stan.
Mycket hästar och stall finns det.
Dyrare än Norrtälje, även stallplatser och sådant verkar ligga högre.

Känner till några stall på Värmdö och har kontakter i hästlivet där om du har någon specifik fråga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 194
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 627
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka