Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått erbjudande från två olika håll att titta på lite hästredskap som ska slängas. Jag har velat fortsätta med inkörningen och använda hästkrafter på gården men inte haft redskap för det så jag blev verkligen jätteglad.
Tog en liten tur ut idag med sällskap och red sen lite på grannen ridbana nere vid fjärden. Det blåste ganska ordentligt vilket brukar leda till stökig höst, ffa på plats och med nya hästar. Men han skötte sig jättefint och dessutom gjorde han idag 3 galoppfattningar ur låg form, och behåll låg form genom hela galoppen, i avslutningen och ut i traven. Alltså allt mamma satt på ryggen. vilket framsteg!
Ärligt talat vet jag inte vad allt är.Åh vad kul med redskapen! Vad är det för några? Och tidningen med såklart.
Roligt att hon skötte sig så bra! Såna där turer är egentligen perfekta, bara de inträffar när man har tid. Bra träning för hennes förtroende för dig och bra träning på okända saker. Nästa bäst när det händer mycket på samma runda, då blir dom distraherade av nya saker hela tiden och hinner inte reflektera så mycket. Bara tuta och köra. Det får gärna vara lite tempo och bara rulla på när det kommer till nordisar tycker jag. Så att dom inte hinner ta egna beslut. Med Tolle är det så, om han får tänka för mycket bygger han på det. Om man bara håller igång hinner han inte tänka.En sån där dag idag då man får mer miljöträning än planerat. Började med att hästen tog ett litet krumsprång redan när vi lämnade stallet, så jag blev varse att hon var ovanligt på tårna. Sen mötte vi en okänd häst, passerade hästhagar, kollade på kossor och traktor och annat kul. Mitt på rundan blev hon busig igen med ett krumsprång och gnäggningar. Men mycket lätthanterlig ändå. Skrittade sedan fullt avspänd. På vägen hem mötte vi två hästkompisar från stallet, passerade samma hästhage och mötte en till hästkompis precis när en automover kör förbi på gräsmattan bredvid oss. Inte helt nöjd med att kompisarna bara gick ifrån henne men hängde med på mina direktiv. Sen hemma vid stallet en åkgräsklippare som hon icke alls tog notis om.
Det kunde ha varit en riktigt jobbig runda men jag är mycket nöjd. Stressad fröken ibland men vi har en mycket högre lägstanivå nu än för bara ett litet tag sen. Det blev ju faktiskt en bättre runda vad gäller att träna på hennes flockberoende än jag hade kunnat planera själv. Det var extra kul med automovern, väldigt bra miljöträning.
Åh va roligt!! Så kul sorry komma iväg varesej det är kurs eller tävling. En extra sporre.Anmäld till min första körtävling 11-12/6 bär det av till Tjolöholm och körsällskapet nodhallänningarna
Duktigt!! Hade Tolle aldrig klarat.Våd löshoppades i söndags. Gjorde mig lite orolig först genom att vara superloj under uppvärmningen. Men så släppte jag honom mot hindren/bommarna och han pep, sparkade och for som han brukar
När han lugnat sig lite vågade jag höja och han klippte 1 m utan problem.
1-1.10 har känts lite som hans maxgräns tidigare, men det märks att han blivit starkare och smidigare.
På söndag ska vi iväg på första tillfället av inkörningskursen. Mycket spänd och nyfiken på hur det ska gå. Men vet att är det någon som kan hjälpa oss så är det Jenny.
Anmäld till min första körtävling 11-12/6 bär det av till Tjolöholm och körsällskapet nodhallänningarna
Åh vad kul och på Tjolöholm som är så fint! Har faktiskt kollat på körtävling där en gång. Mer passande miljö finns ju knappt.
Anmäld till min första körtävling 11-12/6 bär det av till Tjolöholm och körsällskapet nodhallänningarna
Jag är också anmäld!
Kommer bli så roligt!
Trots att jag inte kör så mycket som jag hade velat.. Men ja, målet är att kvala till LA och det lär jag göra. Och till sommaren hinner jag definitivt köra en massa så vi kan öva upp oss inför LA också.
Körde igår förresten. Gick väl sådär.. Jag var trött och ofokuserad. Men Dacke var pigg och glad och vi övade precisionskörning i galopp för första gången. Vi är inte redo för det. Det gick sönder endel konor. Men det var roligt.
Beslutat mig för att inte köra så mycket mer med stallets konor.. Ska måla stenar istället och använda. Tror stallkompisarna gillar den idén mer.