Rapport från p&j och en smärre bildbomb igen
Startade två klasser, 50 och 60 cm.
Han kändes fin på framridningen som hölls utomhus i gruspadock. En stor del av bortre kortsidan bestod av en stor vattenpöl, så passade på att använda mig av den för lite miljöträning. Red igenom vattnet i alla gångarter, Våd ville först helst stanna och plaska (klassens clown om ni minns från vår terrängträning tidigare
) men jag "tvingade" fram honom och sen kunde jag utan bekymmer rida igenom vattnet. Känns bra då man kanske stöter på en tävlingsbana med vatten framöver
Inne på banan kändes han oxå fin, brydde sig inte om publikläktaren ett stora reklamskyltar. Tyckte jag fick ett fint flyt i 50, hade honom med och han landade i rätt galopp nästan varje gång. 5an var ett smalhinder och det har vi aldrig hoppat förr så där fick vi ett stopp och sen kravlade han sig över men fick med bommen. Sista hindret slarvrev han. Men jag var otroligt nöjd med känslan jag hade i ridningen.
En start emellan var det inna jag skulle in och hoppa 60, så skrittade bara runt utanför. Sen smet jag in medan de höjde och passade på att låta honom kika på smalhindret. Sen satte vi fart, fick inte alls samma flyt, Våd kändes av och på, landade i fel galopp och även korsgalopp flera gånger. Men vi kom över smalhindret och även alla de andra utan fel
Han e för jäkla bussig, även om vi kommer fel så hoppar han ändå och räddar mig. Älskade häst!!!
Så en rosett fick vi med oss hem
Det går undan i svängarna