Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst har jag tänkt på allt det men faktum är att för första gången i mitt liv är jag rädd och känner mig väldigt dödlig. Jag hoppas på ett toppenhem där han får sin människa som verkligen förstår honom och ger den tid han behöver. Tack igen!
Trist att det har blivit så, men tycker det är modigt att du erkänner din rädsla. Som @EmmaW säger så ska ridning vara kul. Hoppas Max får ett nytt passande hem och att du snart e tillbaka i sadeln på en häst du känner dig trygg med :)

Nu e jag hemma efter genrepet. Hoppade av med en bra känsla i magen. Våd tände till när vi övade galoppfattningar. Men lyckades rida ur det och fattningarna blev bra allihop :D
Så håller jag bara mina nerver under kontroll så ska det här gå fiiint :)
Om inte annat så är jag sjukt stolt över våra enorma framsteg under bara de senaste två månaderna :D Min tränare har högt flygande planer för oss så vi får väl se vart detta slutar ;) Vi har ju all tid i världen på oss

Kul med nya hästar i tråden! :D Välkomna @Darkie och @Rouise

Tackar!

Kl.
Just nu har det varit lite lite motion för Odin, mellan förkylningarna och febern (har ju ett sånt jobb, träffar mycket skolbarn, man hinner knappt bli frisk innan man får en ny förkylning ) så försöker jag och stallkompisen bygga klart utbyggnaden på vindskyddet, talet och stommen är klart, "bara" att skruva dit panel och slutföra väggarna kvar.

Tidigare gick han 3lektioner i veckan på travskolan + att Medryttaren rider två dagar så jag har knappt vart ut med honom själv mer än enstaka gånger på flera veckor känns det som men nu ska det bli ändring! Nu är det min tur att motionera guldklimpen också, så fort jag blir frisk...

TACK!!! :bow::love:
Nu är jag hemma och Våd mumsar välförtjänt kvällsmat i stallet :)
Han var lite på tårna när vi kom dit, blåste som fan och framridningen var utomhus. Jag har haft ont i magen hela dagen. Men så fort jag satt upp så släppte det helt för oss båda. Red fram och använde mig av samma övningar som hemma för att skapa en känsla av rutin och lugn för oss båda. Han kändes superfin på framridningen, tog båda galopperna toppenfint och jag kände mig gött redo.
Väl inne på banan spände han till lite, vilket visar sig under programmet då han vart lite stel och böjde inte igenom kroppen eller gav en helt ärlig eftergift. Han var dessutom kissnödig och vägrar kissa med ryttare så lite besvärad av det :)
Men jag är ändå såååå nöjd med honom och mig. Vart ett litet missförstånd i ena hörnet, han vart stark och tänkte hoppa över och jag fick inte tillbaka honom som jag ville så vi rev staketet lite :p E man hoppehäst så e man lixom ;)
Men vi red vidare och jag är som sagt stolt över oss, inte någon stjärnrunda men alla ska ju börja nånstans :)
12119183_10153318298833789_8196315935909647089_n.jpg

Va kul att det gick så bra @KrullTroll
Roligt med film också! Tycker ni är duktiga och ser ut att ha roligt!

Idag blev det lite tömkörning. Vi kämpar på med att hålla Odin lugn och avslappnad i gångartera samt i övergångarna. Han blir gärna kort och trippig och spänd i dressyrarbetet på ridbanan (inte när vi rider ut dock och gör samma sak) gick bra idag och jag känner mig nöjd! Galoppen är springig men fokus ligger inte där riktigt än men superpositivt var att han kunde göra lugna fina övergångar i skritt ich trav efter galoppen vilket har varit svårt då han alltid gått upp i varv innan men idag behöll han lugnet och sitt fokus!

Va kul att det gick så bra @KrullTroll
Roligt med film också! Tycker ni är duktiga och ser ut att ha roligt!

Idag blev det lite tömkörning. Vi kämpar på med att hålla Odin lugn och avslappnad i gångartera samt i övergångarna. Han blir gärna kort och trippig och spänd i dressyrarbetet på ridbanan (inte när vi rider ut dock och gör samma sak) gick bra idag och jag känner mig nöjd! Galoppen är springig men fokus ligger inte där riktigt än men superpositivt var att han kunde göra lugna fina övergångar i skritt ich trav efter galoppen vilket har varit svårt då han alltid gått upp i varv innan men idag behöll han lugnet och sitt fokus!

Tack! Vi har verkligen skitkul. Och det är det viktigaste för mig :)

Kul att du ser framsteg!
Galoppen har "ställt till det" en del för oss oxå. Våd blir oftast supertaggad och har svårt för skritt och trav då han bara vill galoppera hela tiden :p

Har nu anmält oss till en p&r i november :D
Behöver få lite rutin på att åka iväg och bota mina taskiga nerver.

Jag har skurit mig rejält i tummen i veckan, höger hand dessutom jag som är högerhänt så jag är smått handikappad... Det är svårt att bosta tänderna typ...

Så när två tjejer som är elever i min hästverksamhet frågade om de fick pyssla med mina privata hästar så passade ju det toppen! Så idag fick de följa med ut till stallet och rida lite på Odin och mitt gotlandsruss. Glada tjejer och snälla hästar förgyllde min dag.

Longerade på stubben idag, Våd var mycket pigg så vi kanaliserade den energin till arbete. Jobbade mycket med övergångarna och han lyssnade kanon, speciellt om det gällde ökning av tempo/gångart ;)
12063334_10153328228678789_5003561066502508684_n.jpg

Kul att se att all träning gett resultat även när han jobbas i så fri form och bär sig själv på ett mycket trevligt sätt :)

Vad roligt att se att det kommit nya till vår tråd! Välkomna!

@KrullTroll Vad mycket kul ni verkar ha gjort :)

L och jag har ägnat oss åt lite av varje, mest mys för att höja humöret. Bland annat har vi kört ganska mycket och det har gått riktigt bra. Att möta trafik går riktigt bra numera :up: och L är så nöjd när han får tuffa på själv :) Dessutom kan jag ägna mig åt att bara njuta då :heart

@Lazer09 ja, det gäller att ligga i när man e på g ;)
Kul att körningen trafiken verkar lossna för er! Alltid gött när man kan slappna av och inte behöva sitta på sin vakt. :)

Nu är jag precis hemkommen från årets hubertus med föreningen. I år kammade vi äntligen hem svansen och den blågula rosetten :D

@Lazer09 ja, det gäller att ligga i när man e på g ;)
Kul att körningen trafiken verkar lossna för er! Alltid gött när man kan slappna av och inte behöva sitta på sin vakt. :)

Nu är jag precis hemkommen från årets hubertus med föreningen. I år kammade vi äntligen hem svansen och den blågula rosetten :D

Åh, vad roligt med Hubertus-jakt :laugh: Blir lite avis juh :cautious:

För övrigt red vi barbacka dressyr på banan idag. Vi jobbade en del på fattningarna och de går finfint nu. Nu ska vi bra få till avsaktningarna också :D:p Vi jobbar på :)

Åh, vad roligt med Hubertus-jakt :laugh: Blir lite avis juh :cautious:

För övrigt red vi barbacka dressyr på banan idag. Vi jobbade en del på fattningarna och de går finfint nu. Nu ska vi bra få till avsaktningarna också :D:p Vi jobbar på :)
Det är jättekul, och mysigt. Bor inte du i väst? Hur långt har du till Ljungskile?
Du kanske kan försöka vara med nästa år?
I år var tyvärr deltagarantalet väldigt lågt :/ på gränsen att det vart inställt.

Galet med barbackaridning ;) :p
Men kul att det går framåt. Våra fattningar blir oxå bättre hela tiden, men avsaktningarna är lite svårare.
Men bara att träna på :D

Det är jättekul, och mysigt. Bor inte du i väst? Hur långt har du till Ljungskile?
Du kanske kan försöka vara med nästa år?
I år var tyvärr deltagarantalet väldigt lågt :/ på gränsen att det vart inställt.

Galet med barbackaridning ;) :p
Men kul att det går framåt. Våra fattningar blir oxå bättre hela tiden, men avsaktningarna är lite svårare.
Men bara att träna på :D

Jo, bor på västkusten, men ganska långt söderut från dig. Tror jag. Bor i Fjärås, söder om Kungsbacka.

Barbacka är myyysigt, juh :D Red dessutom barbacka ut idag
12065707_1070160073008636_6778399989932296778_n.jpg

På hemvägen övade vi lite skänkelvikning, öppna och diagonalsluta (?) på vägen. Gick bra :up:

Jo, bor på västkusten, men ganska långt söderut från dig. Tror jag. Bor i Fjärås, söder om Kungsbacka.

Barbacka är myyysigt, juh :D Red dessutom barbacka ut idag
12065707_1070160073008636_6778399989932296778_n.jpg

På hemvägen övade vi lite skänkelvikning, öppna och diagonalsluta (?) på vägen. Gick bra :up:
Ah! Ja, det är ju en bit bort från Trollhättan där jag bor :meh:
Men det finns ju en snubbe som brukar anordna hubertus och andra ritter i frillesås (?? Kan minnas fel dock...backens gård heter det iaf). Dit har jag bestämt mig för att åka nästa år. Kanske tom redan i vår då de brukar anordna påskritter :)

Barbacka ser så mysigt ut, men har aldrig varit min grej. När vi skulle rida barbacka på ridskolan eller på ridläger så vart alla andra skit glada, jag hade alltid "ont" eller var "sjuk" :p

Ah! Ja, det är ju en bit bort från Trollhättan där jag bor :meh:
Men det finns ju en snubbe som brukar anordna hubertus och andra ritter i frillesås (?? Kan minnas fel dock...backens gård heter det iaf). Dit har jag bestämt mig för att åka nästa år. Kanske tom redan i vår då de brukar anordna påskritter :)

Barbacka ser så mysigt ut, men har aldrig varit min grej. När vi skulle rida barbacka på ridskolan eller på ridläger så vart alla andra skit glada, jag hade alltid "ont" eller var "sjuk" :p

Backens gård låter bekant. Undrar om det inte flimrat förbi i flödet på fb...

Jag förstår inte alls vad du menar om barbackaridning :D:p Medges dock att det är lite lurigt på rund nordisrygg utan något stopp. Igår fick jag hålla i mig ordentligt i uppförsbackarna för att inte glida av bakåt, förutom att man inte får hamna för långt åt sidan för då gliiider man av :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 426
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka