Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh, ni verkar ha haft skitkul! Tjooo, avundsjuk blir jag! :D

Eldman kan också hoppa, men han är inte så bra på det här med avstånd...:rofl:

12038087_10153695300790972_774867399448145826_n.jpg

Tror inte jag lagt ut bilden innan, ber om ursäkt i så fall :o
Det vaaaar hur kul som helst!!

Haha...ska man hoppa ska man göra det ordentligt. Inte hans fel att matte lagt ut såna futtiga hinder ;)

Våd har oxå klippts, blir en klippning till innan året e slut. Nu valde jag en svettklippning som du @Jen80 för att behålla päls på ryggen och slippa täcka än på ett tag. Detta var tredje året jag klippte och Våd stod som ett ljus, lite skillnad mot första året då jag övervägde att plegga för att han mest stod på bakbenen och kastade sig hej vilt.
Han fick ett hjärta på var sida bogen oxå ;)
12072747_10153286567613789_4615384558187682727_n.jpg

I lördags red vi vår första hopplektion för tränare och jääääklar vad bra det gick Galoppen var som en dröm, han gjorde fattningar som fick tränaren att tappa andan. Det händer så mycket med honom just nu så jag blir helt överväldigad varje gång jag rider :love:
Vi hoppade kombination på tre hinder och en en båge med tre låga, och han var sååå härlig! Jag kom till en helt annan ridning och då följde han min minsta vink :love:
Idag ska vi ut på en längre tur och imorn väntar dressyrträning, bara drygt 2 veckor kvar till p&r nu så dags att få till alla delar :o:D

Hej hopp! Nu är jag tillbaka :) Erkänn att ni längtat efter mig :p:D Har varit på en veckas semester och haft en vecka på jobbet med mycket att göra. Men idag har det varit lugnt med ledig dag och det har varit väldigt skönt :) Hursomhelst, så har den sista veckan bjudit på uteritt och dressyrjobb. Idag var en bra dag då vi började med att rida ut en kortis som uppvärmning och avslutade med lite trim i paddocken, och alltihop barbacka :heart Jag tycker mig ha hittat problemet med känslan jag haft av att L vill luta sig inåt på bogen i höger varv också :idea: Jag tror att jag smyghåller i högertygel och glappa lite i vänster. Nu när jag har tänkt på det de sist passen har det i varje fall blivit bättre :up: Har laddat lite för tävling i helgen också, men eftersom arrangören fått häst med feber i stallarna är det inställt. Tråkigt, men klokt beslut av arrangören. Vi får helt enkelt träna till vårsäsongen :)

Igår hade vi barnridning inne i centrum för att samla in pengar till flyktinghjälp.

Red lite jag med. :)

Dacke är verkligen som gjord för detta. Han traskade nöjt runt där i tre timmar, lugn redan från första start. Han är fantastisk. :)

Så himla bra initiativ! Duktiga ni :)

Idag har vi haft besök av @ullisdenballe som fick rida en L. Det var fantastiskt att få se L från backen för ovanlighetens skull och nyttigt att få sätta ord på hur jag gör när jag rider honom :)

Igår hade vi barnridning inne i centrum för att samla in pengar till flyktinghjälp.

Red lite jag med. :)

Dacke är verkligen som gjord för detta. Han traskade nöjt runt där i tre timmar, lugn redan från första start. Han är fantastisk. :)
Vad duktiga ni är! :D och håller med Lazer, ett kanon initiativ :up:

Tråkigt med tävlingen @Lazer09 men är ju ett helt ok skäl att ställa in ändå :)

Här laddar vi för vår debut om exakt en vecka. Red träning igår som gick skitbra!! Tills att vi skulle rida igenom programmet :o:wtf: Det räckte att jag "tänkte" program så kicka mina dåliga nerver in och jag spände mig. Våd blev då som en spegelbild av mig och det vart pannkaka :meh:
Men vi har 7 dagar på oss, nog ska vi få till nått iaf. :p:D

Efter flera års smygläsande i eran tråd så kan jag ansluta mig :D
Har haft ett uppehåll med hästarna i cirka två år men nu sedan ett par veckor är jag hästägare igen!

Hästen är en liten norsk kallblodstravare , sto 4 år och ca 150cm. Importerad i våras som travhäst men blev väldigt stressad av någon orsak så nu ska hon bli ridhäst istället :)

Får se om jag lyckas få in bilder med. Inte tagit så mycket kort men det får duga :)

023C8833-49C9-443E-A7FD-6A7A5B80515C_zps2jyl32cs.jpg

E081EEF8-1F9F-43E3-AD54-CE3F02BC1E74_zpsncxucthc.jpg

Tror inte har presenterat oss i tråden.

Jag har en kallblodstravare på 6 år, Sörbo Odin e: Moe Odin. Han är min rid-och körhäst. På hobbynivå, inga tävlingar i sikte men vi tränar dressyr för tränare, både jag och hans medryttare. Han går också med på lektioner i min verksamhet (travskola). Men främst är han min bästa kompis!

Fina Max! Vad hände?

Han blir väldigt spänd då och då när man sitter upp/rider/sitter av och då brakar han iväg i bockserier utan dess like. Jag har för trasig kropp för att kunna sitta kvar vilket gör att jag nu sitter med fraktur på revben och är blåslagen överallt. Han är för mycket häst för mig och behöver komma till någon som kan hjälpa honom komma över dumheterna. Jag måste tyvärr erkänna att jag blivit lite rädd, även om han är helt underbar att rida när det fungerar. Vilket steg den lilla kusen har :)
Jag behöver köpa mig en större och lite äldre häst känner jag. Tror det är dags att gå tillbaka till halvbloden igen, där känner jag mig trygg.

Han blir väldigt spänd då och då när man sitter upp/rider/sitter av och då brakar han iväg i bockserier utan dess like. Jag har för trasig kropp för att kunna sitta kvar vilket gör att jag nu sitter med fraktur på revben och är blåslagen överallt. Han är för mycket häst för mig och behöver komma till någon som kan hjälpa honom komma över dumheterna. Jag måste tyvärr erkänna att jag blivit lite rädd, även om han är helt underbar att rida när det fungerar. Vilket steg den lilla kusen har :)
Jag behöver köpa mig en större och lite äldre häst känner jag. Tror det är dags att gå tillbaka till halvbloden igen, där känner jag mig trygg.
Tråkigt att höra! Krya på dig!

Det är supertråkigt, Max är så fin och go i övrigt. Tack :heart
Ja jag tyckte det var roligt att följa er och se era framsteg. Jag antar att du redan har funderat på andra alternativ som att lämna på tillridning osv? Det är aldrig fel att backa för att man har blivit rädd. Hästar och ridning ska vara kul, man ska inte känna att man riskerar livet varje gång man sitter i sadeln. Jag hoppas du hittar ett toppenhem till fina Max och en ny toppenhäst till dig själv när du känner att du är redo igen för det :)

Kul med nya hästar i tråden! :D Välkomna @Darkie och @Rouise

Idag ska jag rida genrep för tränare inför dagen D på onsdag :)
Imorn får det bli en uteritt för att lugna mina uppkörda tävlingsnerver. :p

Tack!! :D
Fina hästar ni alla har!

Ska försöka uppdatera med lite bättre bilder så småningom oxå.
Idag har vi ridit ut , hon är pigg och ligger på och bara går rätt fram överallt utan att tveka. MEN om det prasslar i vassen eller lövträd så kan det ju betyda att det är något livsfarligt där som kommer attackera oss ! :p

Ja jag tyckte det var roligt att följa er och se era framsteg. Jag antar att du redan har funderat på andra alternativ som att lämna på tillridning osv? Det är aldrig fel att backa för att man har blivit rädd. Hästar och ridning ska vara kul, man ska inte känna att man riskerar livet varje gång man sitter i sadeln. Jag hoppas du hittar ett toppenhem till fina Max och en ny toppenhäst till dig själv när du känner att du är redo igen för det :)

Visst har jag tänkt på allt det men faktum är att för första gången i mitt liv är jag rädd och känner mig väldigt dödlig. Jag hoppas på ett toppenhem där han får sin människa som verkligen förstår honom och ger den tid han behöver. Tack igen!

Tack!! :D
Fina hästar ni alla har!

Ska försöka uppdatera med lite bättre bilder så småningom oxå.
Idag har vi ridit ut , hon är pigg och ligger på och bara går rätt fram överallt utan att tveka. MEN om det prasslar i vassen eller lövträd så kan det ju betyda att det är något livsfarligt där som kommer attackera oss ! :p
Ja, du vet ju inte vad som kan lura i den där vassen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 426
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka