Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
Ååh vad han är häftig!
Snacka om att ha kul!
Kl
Här går det långsamt. Balder passade på att få en hovböld när det blev lerigt i hagen så nu gör han inte många knop alls. Det är ändå perfekt för han hade gjort allt hur bra som helst och skulle ändå få sin vila nu, men det var ju synd att han skulle behöva ha ont för det... Men nu kan han göra ingenting fram tills att vintern kommer och snön har lagt sig, så kan vi börja om igen då.
Blev dock lite läskigt för min hovis som jag ringde till skulle iväg på annan ort över helgen (hittade bölden en torsdag har jag för mig), men hovis bara skrattade och sa typ att: "men vadå, du vet väl hur man gör?". Hehe... Jag hade grymma problem med min egen uppfödning född 2011 som hann ha 12 hovbölder på sitt 16 månader korta liv. Så jo, jar ju sett lite för många... Så sagt och gjort tog jag saken i egna händer. Lyckligtvis var det väldigt tydligt var bölden satt, annars hade jag INTE vågat! Men nu såhär nån vecka senare är pålle ohalt, så jag verkar ju ha fått till det!
Så nu hoppas jag på minusgrader så det slutar vara så lerigt i hagarna...
En annan väldigt tråkig sak är att fina farbror Prins som jag hade här hos mig i 1,5 år nu har somnat in.
Han blev hastigt väldigt sjuk med nånting som jag tycker låter likt botulism. De trodde att han fått kolik, men när de skulle sonda honom för andra gången kom första omgången olja upp igen...
De lyckades in hjälpa honom så när veterinären ville sonda en tredje gång sa ägaren stopp och lät honom somna in... Stackars älskade farbror...
Har saknat honom som bara den här hemma! Han var en så perfekt läromästare, både för mig och små grabbarna... Usch, det var som ett slag i magen när jag fick veta vad som hänt.
Mina fina pojkar