Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
Usch, lider med er som fått sagt adjö till era hästar nu. Förstår hur jobbigt det är att ta bort ett älskat djur, det värsta beslutet som finns.
KL
Min lilla tamhäst har sedan i fredags förvandlats till vildhäst. Han släpptes då ut på ett stort bete på Allvaret för att bli kompis med de två New Forest-ponnysarna han ska få gå med på lösdriften i vinter.
Blev tyvärr endel sparkande i början från den yngre ponnyns och Dackes håll, men ingen mer skada än att Dacke fick en bula på senan ovanför hasen, men den försvann till dagen efter iaf. Men efter sparkandet så gjorde Dacke som han brukar, han går undan för att slippa slösa på energi.
Nu har han dock börjat ta plats på ett fredligt sätt, han flyttar sig knappt alls för den ena ponnyn och den andra ponnyn har så vitt jag sett inte ens försökt flytta på min häst.
Hade tänkt ta in dom i den mindre lösdriftshagen idag, men då det fortfarande händer mycket i den blivande flocken får dom gå på betet ett vecka till.
Ponnysarna är far och son, sonen är visst en olyckshändelse, så blev en hel del linjeavel i honom. Det gör att ponnysarna ser identiska ut bortsett från att den yngre har en liten vit prick på mulen och lite större stjärn.