Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

Vad heter Prinsen på riktigt förresten? Släktforskade lite på Tubbe och såg att hans stostam lämnat en del kallblodstravare som hamnat uppe i dina trakter. Visst var Prinsen uppfödd inte långt från dig?

Var tvungen att kolla jag också och har fotat massor med hästar ur det mödernet, bl.a. en halvbror med samma mamma till Prinsen såg jag nu :)

Var tvungen att kolla jag också och har fotat massor med hästar ur det mödernet, bl.a. en halvbror med samma mamma till Prinsen såg jag nu :)

Jag såg det, häststam är en ständig glädjekälla när det kommer till bilder och stammar. :bump:

Wow, jag är superimponerad av er! 50 cm är alldeles lagomt ju, kul att ni kommer ut och visar upp er.

Vi har många hingstar som vi VILL använda, men det är så trist för alla står ju så långt bort... Bästa matchningen inom rimligt avstånd är Bozz, så det blir nog han! :) Hon har precis gått ur brunst nu, hon ska iväg och kollas på ultraljud snart för å kolla läget innan det blir skjuts neröver. Antagligen åker hon i juni, om två brunster. :)

Vad är rimligt avstånd då? Du är väl inte precis rädd för att åka. :D Kan tänka mig att matchningen blir bra annars, hon lär nog behöva en lite lättare hingst med tanke på vem som är hennes far.

:laugh:

Nejdå, jag är inte rädd att åka långt. :angel: Men det är mest ägaren som tyckte att Skåne var lite för långt bort för hästen att behöva åka. ;) Blir ju väldans dyrt också att släpa på transport eller ställa på lastbil hela den vägen... Annars gillar vi Bonzo båda två, och Hasp. Men tror ändå att Bozz är en bra matchning som sagt. Lite lättare och mindre hals. Tindra har ju som stammen säger rätt rejäl nacke. ;)

Tack :) Jag skulle vilja ha texten "Nordsvensken- Allroundhästen" på hans tävlingsschabrak. Jag tror att jag ska lämna in det för brodyr vid tillfälle :)

Mörkbruna hästen ;)

20130426_191931-1.jpg

kl.

NU får jag också vara med här!

idag köpte jag mig ett kallblod! En alldeles fantastisk 4åring! :love:

Han är som sagt fyra, inkörd och tränad för start med har varken kommit ut i premie ( fick stryka pga hovböld) och inte heller kval.
har inte riktigt ordning på traven.

Sutten på en gång annars oinriden.

Jag har haft häst uppstallad hos hästens förra ägare i rätt många år och jag träffade honom ett par timmar efter han föddes och var med de första två åren innan jag for utomlands och sedan efter det stallade upp i annat stall.

Känner modern och två bröder väldigt väl, båda bröderna har jag ridit in, eller ja en från första början och den äldre gjorde vi en ominridning på, och en kompis till mig red mamman mellan dräktigheterna, så det har blivit många turer ihop med dem.

här kommer lite bilder:
Dessa är tagna nu i veckan

Här är han tre

Och här är han bara en liten skrotunge!

Men så söt!

Har ridt min lille gubbe på banan en stund idag. Tredje gången. Tror inte att han gått på ridbana förut. Försa gången var det supervingligt men idag gick det bättre.

Han är lite seg så man får jobba på! Han förstår inte riktigt vad skänklar är till för men är väldigt bussig. Vi lullar mest på nu och tränar på tygeltag och skänklar. Han lyssnar bakåt hela tiden och kämpar på bra. Min lille snutt <3

KL

För precis 2 år sen (nästan på minuten faktiskt) såg det ut så här:

03-889.jpg

12-898.jpg

01-887.jpg

Idag fyller han 2 och ser ut så här:

01-1396.jpg

06-1401.jpg

Oj vad han har växt!! Jättefin! :)

Mysgrisen:
Att dom lyssnar och försöker är guld värt! :) Inte konstigt om det är vingligt i början!

Min häst kan by the way knappt skänklarna fortfarande. Har fokuserat liite mer på det senaste året (haft honom snart 6 år) ;) Men så har det ju knappt behövts. Skänklarna är överskattade!

Imorgon kan jag ansluta mig till er, för då hämtar jag hem min nya ridhäst. Det är snart 3,5 år sedan min fina Fjant lämnade mig, många har provridningarna blivit men tillslut hittade hjärtat en ny häst, en kbl travare som ska sluta på travet, 14 år gammal, snäll men okunnig inom ridning. Ytterligare ett projekt med andra ord, precis så som jag vill ha det ;)

Längtar som en tok :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kallblodstravare är mycket nära släkt med nordsvenska brukshästar, men de har avlats för snabbhet på travbanor och har inslag av...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka