Nordiska Mästerskapen 2008

S

Svíþjóð

Jag har tappat minnet( :angel: ) och glömt var NM är nästa gång.
Har du koll?

Sv: Nordiska Mästerskapen 2008

i Norge. Ordningen är: Danmark (1998/2006), Norge (2000/2008), Finland (2002/2010), Sverige (2004/2012) :)

Någon sa till mig att Finland inte kunde vara värdland till något sådant eftersom dom inte hade kapacitet(tillräckligt stora banor etc.) för det, men det var kanske bara bluff och båg?

Svíþjóð skrev:
Någon sa till mig att Finland inte kunde vara värdland till något sådant eftersom dom inte hade kapacitet(tillräckligt stora banor etc.) för det, men det var kanske bara bluff och båg?

Hm om Finland ska hålla NM 2010 så har dom trodligen byggt någon bana:crazy: Om det är ryttare som tävlar på VM så borde det finnas EN bana i hela Finland, men gör det inte det lär dom ju bygga det till deras tur att hålla i NM... stallar och läktare hyr man ju, gjorde man på VM här i Sverige... tvivlar på att det där är sant... annars tycker jag synd om finnarna:angel:

Självklart FINNS det banor, men inte som passade "större" tävlingar, men som sagt, detta är vad någon SA till mig och det behöver ju inte vara så ;)

NM har ju gått i Finland flera gånger och det räcker banan (Finska Islandshästförbundets "egen" på Ypäjä) till, men ett VM räcker den inte till då det då måste finnas träningsoval mm.

/Malin - som på söndag skall beskåda Finska Mästerskapen på Ypäjä

Jag tror bestämt att det var någon som lurade mig.
Eller om det bara var jag som snurrar och det bara var VM som inte kunde gå i Finland?

Finland kommer att ornda NM 2010, det finns bra banor där. B.la. Åland har en jätte fin bana och Yppäja en bit från Åbo

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Helgen bjöd på inte mindre än fyra NM i olika ridsportgrenar. För hoppningens del var de Nordisk-Baltiska Mästerskapen för första gången...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tekla Peterssons dröm har gått i uppfyllelse. Hon har blivit uttagen till att rida i landslaget för att representera Sverige på Nordiska...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Det pågår ett NM på Åland, började idag, och visst måste vi väl ha en tråd om det? Är ni på plats och tittar någonting? Eller...
2
Svar
27
· Visningar
3 663
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London