Nonijuice? (Sammanslagen)

P

pomotess

Tahitian Noni Equine Essentials

Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av detta. Det är ett supplementfoder i flytande form som nyligen släppts i Sverige. Det är baserat på frukten Noni som växer på Tahiti. Det finns sedan tidigare i Juice form för människor.
Tycker det verkar väldigt bra och tänkte börja med detta själv, men vill som sagt gärna höra om någon har stött på detta tidigare och vad ni i så fall tycker om det?

/Anna-Maria

Sv: Tahitian Noni Equine Essentials

Ja, faktiskt! :)
Har druckit den i liten skala sedan en vecka tillbaka.
Har en granne som är återförsäljare av det och talar sig mycket varm om det.

Jag har kunnat märka en positiv effekt redan. :)
Har mer stabil mage och har kunnat nästan sluta helt med magsårsmedicinen som jag ätit varje dag i minst ett år. :crazy:
Vet inte om det är inbillning eller ej, men det funkar.

Ska på föreläsning om Noni för hästar nästa vecka.

Har sett sån juice och blev lite skeptisk. Försäljaren pratade sig varm om den, men jag är ändå lite misstänksam. Dessutom tycker jag den var dyr!

Den var ju populär för några år sen, men har jag inte hört eller sett nåt om den. Varför "försvann" den?

Måste erkänna att jag aldrig har hört talas om den.

Vad skulle den vara bra för??

Får en känsla av att det är ytterligare en produkt skapad för att tjäna pengar på den osäkra hästägaren... Denna mängd eller rättare sagt uppsjö av olika preparat, tillskott och produkter som tillverkare och försäljare talar varmt om ...
Hur har vi någonsin kunna klara av att ha friska hästar i alla dessa år utan dessa produkter....kan man ju fråga sig?...

Kul att höra att det funkar, har även hört andra som druckigt juicen och blivit bra/bättre från bl.a. astma, alergi, stela leder mm.

En bekannt till mig gav hästjuicen till sitt sto som plötsligt blivit jätte stel i ena frambenet, efter ett par dagar såg han en förbättring och efter en vecka var hon helt bra igen. Säger inte att det här bara beror på noni men det var den enda förändringen han gjorde så det måste ha haft en viss inverkan.

Anledningen till att just detta ska vara så bra är väl bl.a. att den innehåller antioxidanter som hjälper till att läka och förhindra skador på cellnivå, samt att den innehåller massor av vitaminer och mineralämnen.

Håller med om att det finns hur mycket olika medel som helst att ge sin häst, det var därför jag frågade efter erfarenheter av detta, och från vad jag har hört hittills så verkar ju detta faktiskt fungera. :)

Någon här som testat Nonijuice?

har fått tipset att ge det till en häst som har haft korsförlamning. Nonijuicen ska tydligen förebygga nya utbrott.

Måste man ge det konstant? Eller räcker det att ge en kur lite då och då?
Vad jag hört så är det otroligt dyrt. Någon som vet exakt vad det kostar?

Jag har läst lite på nätet om det, men det är ju återförsäljarna som skriver så det är ju ganska vinklat.....

Sv: Nonijuice?

Bra tråd!!!
Jeg er også nysgjerrig på hva dette egentlig er.
Har lest brosjyren, men vil gjerne ha litt mer objektiv informasjon.
Kan det virkelig utrette så mye som de skryter av?

Hade en kompis som sålde det för några år sedan, var i samma veva uppe i Plus och blev sågat av experterna.

Tillverkarna hävdar dock att det botar det mesta, både cancer och aids...

Vem har sagt att det botar cancer mm? Har du läst deras folder? Jag ger mina Noni, men inte fan tror jag att det botar cancer!
Det var det dummaste jag hört på länge!

Det verkar helt vansinnigt att det kan bota allt mellan himmel och jord.

Jag är mycket skeptisk till att det alls hjälper. Men samtidigt vittnar ju folk om att det verkligen ger effekt.

Några som testat på sig själva eller hästarna?

Björkis - Tack för ditt svar! :)

*knapplån* Jag har en korsförlamningshäst som ger mig gråa hår, tar tacksamt emot info om var jag kan läsa mer om detta.

BJÖRKIS skrev:
Vem har sagt att det botar cancer mm? Har du läst deras folder? Jag ger mina Noni, men inte fan tror jag att det botar cancer!
Det var det dummaste jag hört på länge!

Det var precis vad det stod på flaskan när det först lanserades i Sverige. Går det inte att få tag i inslaget från Plus månne?

Förövrigt är det klart att de ändrade/tonade ner effekten efter den sågningen av alla experter.

Tyvärr fungerar inte placeboeffekten på hästar, men fortsätt gärna drick juicen själva!

Min syrra har både druckit och sålt Nonijuice i minst 7 år. Hon har alltid ont någonstans, trots juicen.....undrarns vad de kan bero på????

Dessutom gillar jag inte företag som är uppbyggda i triangelform.

hej!

Dom sålde det på globen.. Jag blev lite nyfiken och frågade vad det var.. Jo det var bra till allt som hästen kunde tänkas ha problem med..
Men det ser ju inte så gott ut, sa jag, för hon stog precis och hällde upp lite i nån mugg eller nåt.
Nej, sa hon det varken smakar eller luktar gott, men det är jättenyttigt...
Men till vad? sa jag som ju gäna vill veta.. Tyckte inte jag fick nåt bra svar..Eller nåt svar alls egentligen.. är lite tveksam till sån som funkar mot allt bara för att det använts på andra sidan jorden av nån liten flock människor i nån by man inte ens hittar till längre.. Skulle inte ge min häst det,, för varför hälla i pållan en massa onödigt som "ska" vara bra.. Vem vet vad det gör för skada??

Dessutom brukade vi använda alla möjliga gifter på medeltiden, varför gör vi inte det nu???/ Lavinia, tentapluggpaus..

Min medis å en annan häst i stallet äter/dricker ;) Noni.. den ena av dom hade stora inflamerade sår i karleden som vägrade ge med sig men när hon hade ätit noni ca två veckor så blev det skorpor av det och dom lossnade av sig sj, så nu e hon helt frisk :idea:

Jag har bara stött på possetiva saker som har hänt sedan dom började äta/dricka nonijuice förutom att det verkligen e sviiindyyrt !!:eek:

:p föresten så dricker även ägarna det :p och dom tycker att dom har blivit mycket piggare och en av dom som hade väldigt ont i ryggen innan har nu inga ryggproblem alls...

Jag tror att detta är som med allt annat, för vissa får hjälp och andra inte. För att veta, måste man prova sig fram, trots att det kanske kostar en liten slant.:crazy:

Hörde om en häst som dragits men borreliainfektioner under lång tid. Efter att den började med Nonijuice så blev den OK. Det som talar för historien är att den kommer från en person jag litar på.

Men bästa sättet att få veta om det funkar måste ju vara att testa. Jag ska köra det en månad på min häst så får vi se. Får väl ta en slurk själv och se om jag blir pigg. :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 423
Senast: Solstig
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 710
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 268
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10