Detta tror jag ä en nyckel till nöjdhet.
Suktar man efter annat hela tiden är man ju aldrig nöjd. Oavsett om man är rik eller fattig, frisk eller sjuk.
Precis så!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta tror jag ä en nyckel till nöjdhet.
Suktar man efter annat hela tiden är man ju aldrig nöjd. Oavsett om man är rik eller fattig, frisk eller sjuk.
Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag?
Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle kunna göra för att bli mer nöjd. Eller vissa saker vet jag, men där sätter ekonomin käppar i hjulen.
En vän till mig gick ner till 80% och säger att det är hennes livs bästa beslut. Det märks inte extremt mycket på ekonomin, men gör väldig skillnad för livet att vara ledig nästan halva veckan. Hon säger precis som du: hon har fredagen för fix och ärenden och sedan hela helgen helt fri.I grund och botten borde jag vara nöjd. Familj, bostad, jobb osv är bra. Men trots att jag har ett jobb jag trivs med så trivs jag inte alls med att jobba heltid.
Två dagars helger räcker inte. Jag hinner inte göra allt det som jag inte hinner/orkar göra i veckorna plus vila. Det är antingen eller. Jag hinner inte stressa av och verkligen börja vila på riktigt innan det är måndag morgon igen. Efter jobb är jag trött och orkar inte göra en massa. Jag är morgonmänniska.
Tre dagar hade varit bättre. En dag till att göra sånt som måste göras. Ärenden, städa, tvätta osv. Och sen två dagars riktig ledighet.
Jag har funderat på det många gånger, men 20% av lönen, det skulle göra att det för mig inte fans några marginaler alls i ekonominEn vän till mig gick ner till 80% och säger att det är hennes livs bästa beslut. Det märks inte extremt mycket på ekonomin, men gör väldig skillnad för livet att vara ledig nästan halva veckan. Hon säger precis som du: hon har fredagen för fix och ärenden och sedan hela helgen helt fri.
Kunde det vara något att prova?
En vän till mig gick ner till 80% och säger att det är hennes livs bästa beslut. Det märks inte extremt mycket på ekonomin, men gör väldig skillnad för livet att vara ledig nästan halva veckan. Hon säger precis som du: hon har fredagen för fix och ärenden och sedan hela helgen helt fri.
Kunde det vara något att prova?
Åh, nej, jag förstår verkligen. Min vän har visserligen ingen astronomisk lön men en kombination av helt okej lön och låga utgifter gjorde att det kändes helt okej att gå ner i lön.Jag har funderat på det många gånger, men 20% av lönen, det skulle göra att det för mig inte fans några marginaler alls i ekonomin
Jag äger bil, häst och boende. Så har relativt höga utgifterÅh, nej, jag förstår verkligen. Min vän har visserligen ingen astronomisk lön men en kombination av helt okej lön och låga utgifter gjorde att det kändes helt okej att gå ner i lön.
Ja, hon hyr en ganska billig (skitfin) lägenhet mitt i stan, har en katt men inga barn eller större djur och åker kollektivt. Jättesmå utgifter i jämförelse.Jag äger bil, häst och boende. Så har relativt höga utgifter
Nej, då är det svårt att lösa förstås.Nä, inget alternativ. Min arbetsgivare tycker inte om deltid och jag vill inte gå ner i lön.