D

Dimmalimm

Börjar Nordiska redan i dag !? Ni som är där kan väl vara hyggliga och komma med lite resultat och bilder :love: Jag hoppas att jag kommer iväg på söndag !
/ Dimmalimm

Det brukar ju vara endel som tar massa bra bilder och det är ju kul när man får se dom !
/Dimmalimm

Jag har aldrig varit på tävling för islandshästar någongång så jag funderar på att åka dit (har inte så långt). Men vad är roligast att se på som publik? När ska man åka dit? Hade bara tänkt åka ett par timmar en dag.

Då skulle jag rekommendera söndagen! Då rids A-finalerna därmed ser du då Nordens bästa ekipage göra upp om medaljerna!
Programmet för söndagen:

Söndag 15 augusti (Sunday)
08.00 Tölt T2 A-final junior + YR
08.45 Tölt T2 A-final senior (tölt på lång tygel)
10.00 Fyrgång/Fourgait V1 A-final junior
10.45 Fyrgång/Fourgait V1 A-final YR
11.45 Fyrgång/Fourgait V1 A-final senior (tölt, trav, skritt, galopp och ökad tölt)
12.30 LUNCH/PRISUTDELNING Lag-SM ungdomar 2004
13.30 Femgång/Fivegait F1 A-final junior + YR
14.15 Femgång/Fivegait F1 A-final senior (tölt, trav, skritt, galopp och pass)
15.15 Tölt T1 A-final junior
16.00 Tölt T1 A-final YR
16.45 Tölt T1 A-final senior (kort, tölt, tempoväxlingar och ökad tölt)
17.30 PRISUTDELNING & AVSLUTNING/
PRIZEGIVING & CLOSING CEREMONY

/Malin

Japp, snart så ska jag gå till tåget och åka till Freyr :) Sen bär det av till Strömsholm... Och digitalkameran är nedpackad! Nu har jag lärt mig att använda den bättre så jag hoppas på ett par bra bilder iaf!

Jag har blivit av med jouren på söndag :) :bow:

Om någon vill ha lift från Karlskogahållet vråltidigt på söndag morgon och hem när det är slut så PM:a :)

Tim

VILL SEEEEEEEEEEEEEEEEEE :cry: :cry: :cry: :(
Fasiken asså, tänk bara att se de bästa ekipagen i Norden! :eek:
Jag vill diiiiiiiiiiiiit :love:

Någon som kommer vara där och meddela?!
Vad bra att resultaten kommer upp så fort!
De svenska ungdommarna är ju toppen :eek: :D

/Niggi

------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Jag ska dit åtminstone på söndagen, jag har inte så många mil att åka så får jag tid ska jag dit på lördag med!

Anneli

Jag hejar på Reynir Adalsteinsson. Har min häst i hans stall. Meitill är verkligen en underbar hingst med ett superbra lynne.
Hoppas de vinner!!!!!
Jessica:-)

Snälla kan inte någon snäll varmhjärtad människa fotografera Hanna Tomassons (Young Rider, tävlar i T1 & V1) häst Djarfur från Kaggestorp. Om det så bara är en bild på honom i stallet eller liknande så vill jag se! :bow:
Det är "våran" Ari's helbror! :love:

Maila isåfall! :)
dolores.88@passagen.se

Ingen slår ju Bragi och Alexandra ju! :smirk: Fan vad grymma de är! :love: :D

/Niggi

-----------------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Jag har massor med bilder på Djarfur, han är något av det häftigaste man kan rida på :love:

Fast då får du stå ut att det är med hans "gamla" husse, som liksom tagit fram honom ;)

Håller oxå en tumme för Meitill, han är pappa till en av mina hästar. Fast samtidigt känns det fel att hålla på dem eftersom de tävlar för island.

ja, nu är vi hemma igen! Det har avrit en underbar vecka, kantad av att bo på en flyktingförläggning (SANT!) och rödbränd blev man (inte på flyktingförläggningen dock)...

Bragi/Alex tog guldet i T.1. och sporttsligt nog strök sig Alex ur V.1.-A-finalen.
Erik/Randver impade stort i T.2. och vann. Ett silver i V.1. tog norrmannen åxå med sig hem.
Olil Ambles häst var någont grönjävligt satt på rumpan och de sprang hem ett guld i V.1.
I F.1. knep Samantha Leidensdorf/Hrannar guldet före Viggi/Hilmir.
Thor sprang fortast i pass i 250 m, men i speedpassen slog han upp i andra löpet och Stefan Langvad/ Kormákur frá Kjarnholtum I (och varenda gång lät det som speakern sade "korvmackur" ist. för Kormákur) tog guldet på samma tid som Thor/Magnus (7.57 sek). Tóto och Bangsi sprang snyggast i pass och tog ett guld för det i stilpassen. Ungdomarna:
Jamila/Erro Yr-guld i stilpass, speedpass och femgång.
Eyvi/Fákur guld YR-T.2.
Elin/Steini guld i JUN-T.1. och medalj i V.1.
Caspar/Háleggur gul JUN-speedpass och någon medalj till.

Nu tog huvudet slut, med det var mycket fina hästar och vädret höll sig riktigt bra!

/Malin

Vilken tur att du blev av med den för det var jätte jätte roligt att träffa dig igen :love: :D (alldeles för länge sedan!)

Och så fick vi ju se Alex och underbara Bragi som nog imponerade mest på mig under helgen :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Rugge
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 089
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 476
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama