Njurbäckeninflammation, när går det över?!

Jamtland

Trådstartare
Fick mitt livs första akuta urinvägsinfektion för ca fyra veckor sedan. Besvären blev så pass allvarliga att jag fick tid på hc och där konstaterades att jag får njurbäckeninflammation så jag fick penicillin.

Åt penicillinkuren och blev av med de flesta besvären rätt omgående, känner mig otroligt mycket bättre, men, det känns fortfarande som om jag är kissnödig jämt?!

Kommer det gå över av sig själv med tiden? Någon som vet?
 
Jag hade det för 40 år sedan. Det var väldigt plågsamt då och det tog lång tid innan det gick över men jag har sluppit urinvägsinfektion sedan dess.
 
Fick mitt livs första akuta urinvägsinfektion för ca fyra veckor sedan. Besvären blev så pass allvarliga att jag fick tid på hc och där konstaterades att jag får njurbäckeninflammation så jag fick penicillin.

Åt penicillinkuren och blev av med de flesta besvären rätt omgående, känner mig otroligt mycket bättre, men, det känns fortfarande som om jag är kissnödig jämt?!

Kommer det gå över av sig själv med tiden? Någon som vet?
Nej det går inte över av sig själv. Inte själva åkomman.

Ring 1177 och fråga. Kanske behöver du ta prov för att se om penicillinet tagit allt. En person i min närhet har haft bekymmer och behövt byta antibiotika för att bli av med det.
 
Fick mitt livs första akuta urinvägsinfektion för ca fyra veckor sedan. Besvären blev så pass allvarliga att jag fick tid på hc och där konstaterades att jag får njurbäckeninflammation så jag fick penicillin.

Åt penicillinkuren och blev av med de flesta besvären rätt omgående, känner mig otroligt mycket bättre, men, det känns fortfarande som om jag är kissnödig jämt?!

Kommer det gå över av sig själv med tiden? Någon som vet?

Om det var penicillin du fick mot uvi, så lär det inte ha hjälpt. Jag antar att det var en annan sorts antibiotika. Togs det odling?
 
Fick mitt livs första akuta urinvägsinfektion för ca fyra veckor sedan. Besvären blev så pass allvarliga att jag fick tid på hc och där konstaterades att jag får njurbäckeninflammation så jag fick penicillin.

Åt penicillinkuren och blev av med de flesta besvären rätt omgående, känner mig otroligt mycket bättre, men, det känns fortfarande som om jag är kissnödig jämt?!

Kommer det gå över av sig själv med tiden? Någon som vet?

Jag prenumererar på njurbäckeninflammationer tyvärr. Haft fem stycken på 1,5 år varav tre resulterat i inläggning och en i blodförgiftning. Det finns flera olika sorters antibiotika. De börjar alltid med en vanligaste för att sedan prova sig fram. Du måste söka upp vården igen om symptomen inte ger med sig. Det är inte det minsta kul med blodförgiftning, som kan blir riktigt farligt väldigt snabbt. Oavsett om det ”bara” är urinvägsinfektion/blåskatarr kvar så kan det lätt bli en ny njurbäckeninflammation. Lyssna på kroppen. Hellre ett besök för mycket än ett för lite när det gäller detta.
 
Jag har också haft njurbäckeninflammation vilket resulterade i fyra dagar med intravenös antibiotika efter en sänka på 400. Nära sepsis och det är inte att leka med! Ring 1177 igen.
 
Fick mitt livs första akuta urinvägsinfektion för ca fyra veckor sedan. Besvären blev så pass allvarliga att jag fick tid på hc och där konstaterades att jag får njurbäckeninflammation så jag fick penicillin.

Åt penicillinkuren och blev av med de flesta besvären rätt omgående, känner mig otroligt mycket bättre, men, det känns fortfarande som om jag är kissnödig jämt?!

Kommer det gå över av sig själv med tiden? Någon som vet?
Det verkar vara väldigt olika hur det känns, jag hade knappt ont men lite feber vilket jag inte haft i vuxen ålder. Utan feber hade jag inte sökt vård men läget var betydligt allvarligare än det kändes som. Så blir du inte frisk måste du söka vård igen, njurbäckeninflammatiom är inte att leka med.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 999
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 144
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp