Sv: Nisch på turridning?
Om det är en tur som inkluderar mat/fika eller både och så tycker jag att det är viktigt med såklart god mat och fika
Men även att det är rejäla portioner, de ggr jag varit på turridning när mat skall ingå så har det varit miniportioner och jag blir HUNGRIG av att vare ute i flera timmar.
Varken jag eller sambon min äter speciellt mycket men numera beställer vi dubbel portion när vi åker iväg på turridning där mat ingår för är jag hungrig blir jag en

Och är det fika så för guds skull, BAKA SJÄLV!
Det finns inget tråkigare än när det är kakor från storförpackning typ "10 kakburkar för 50kr" och någon seg torr bulle till.. BLÄÄÄÄ
Något som även flera turridnings arrangörer har problem med är att anpassa maten efter årstid väder och vind.
Är det tex +30 grader varmt är man inte jättesugen på något varmt och tungt att äta och är det 5+ fuktigt, snålblåst och regnet hänger i luften ja då vill man ha VARM mat och ingen fånig iskall pastasallad från igår...
Jag och sambon min tycker att det är jättekul med turridningar med olika teman.
Western är roligt men många har det och det börjar bli lite uttjatat.
Medeltidstema är också roligt, var en gång på en turridning där det kändes som att resa bakåt i tiden

Redan på stallplan fick man känslan av förr i tiden, stallet, inredning, utrustning till hästarna, personalens kläder ja allt hade liksom gammeldags medeltidstema. Bara fina naturmaterial och så.
Självklart fanns det moderna faciliteter som vatten och toalett mm men det var också i gammal stil.
Sen under själva ridturen så var det som en guidad tur där de berättade om bygden vad det hade varit på olika ställen, vad som var känt för vad och vad de användes till nu osv.
Det var nog den bästa turridningen jag någonsin varit på!

Synd att de har lagt ned
Annars hade jag nog åkt dit minst 1 gång om året..
Så om du bor i ett område med mycket historia så kanske du kan hitta på något liknande?
Just grejen att ha som en guidad tur blandat med ridning och mys på underbara ridvägar gjorde det till så mycket mer än bara en vanlig tur.
Oj vad långt det blev..
Men det var iaf några saker som jag kom på att saknar eller gillar när jag åker iväg på turridning